luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Stora fixardagen

Kategori: My life..

Det känns... tomt på nåt vis..
Kan inte förklara känslorna som flyter omkring i mig just nu.
Samtidigt känns det väldigt avslappnat och lyxigt att få boka in helgerna med evenemang som inte innebär blod, svett och tårar.
Fast det var älskade blod, svett och tårar..
Tur att vi kommer ses ändå med jämna mellanrum!

Lina: Tack snälla du! :-)
Jättekul att du/ni kom! Hoppas allt är bra med er!

Stora fixardagen idag!
Först har jag på uppdrag fixat en inflyttningsblomma, sen har jag fixat en inflyttningspresent, har lämnat in en klocka för att ta bort ett par länkar (Jag dödade mina två klockor genom att råka tappa dem i handfatet hemma.. Det ena
- min 25-årspresent - stannade, så den kanske inte är trasig, men den andra sprack hela glaset på.. Har fått en ny nu iaf!)
, fixat så att Svea ringer upp Skippers-Anna för träningsmöte och dessutom shoppat lite till mig själv.. Oups!
Efter det så har jag hälsat på och levererat blomma och present till kusinvitamin, skruvat upp en hall-lampa (3 l??),  lagat mat, ätit och... somnat på soffan!
Fattar inte varför jag numera alltid drabbas av paltkoma?

Idag snöade det igen..
Kan inte hjälpa det, men alltid när jag går och halkar omkring ute så är jag rädd för att halka och slå ur tänderna! Jag tom SER BILDER framför mig hur jag har halkat, ligger med trasiga kläder och blöder ur munnen som är typ tandlös efter fallet.. och jag riktigt KÄNNER hur ont det ska göra!!
Jag måste ju va lite sjuk i huvudet...?
Varför gå och tänka på hur ont det kommer att göra OM man ramlar?
Och varför är alltid den första snön halare än snön i mars?

Avslutar med att lätta på känslolocket..
Kanske överreagerar, men folk som gör skillnad på folk har jag svårt för..
Fram för rättvisa! Samma gärning utförda av två olika personer är väl värt samma tack precis som det bör vara lika lön för lika utförda jobb?
Ett enkelt "tack" vore kanske på sin plats? Eller?
Nope, inte ett ord, nada.. Nähä men varsågod då!
Men det kändes inte helt oväntat heller..
Men jag är inte bitter!

Läggdags - ja!
Och återigen, jag är inte bitter, men lite besviken.

Checking out.

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Kankse är det så att det där "halkiga" som finns i novembersnön tagit slut när vi kommer in i mars? Då finns liksom bara den ohalkiga snön kvar...?

    2008-11-24 | 22:40:28
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • mams säger:

    Det där med att slå ur tänderna....ligger det i det undermedvetna? Jag har alltid, ända sedan jag var liten ( oj, såååå länge!) haft samma fobi. Trodde bara inte att jag förmedlat den till dig utan att klä den i ord. Kom den via modersmjölken?

    2008-11-25 | 16:57:59

Kommentera inlägget här: