luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Fröken Flitig

Kategori: My life..

Oj va jag har grejat idag!
Blev jag klar? Självklart inte..
Tycker ändå det var rätt bra gjort att få klart allt utom dammsugning
och golvtorkning, det kan jag spara till imorgon!

Jag har:
Vädrat sängkläder
Bäddat rent
Vikt tvätt
Tvättat
Hängt tvätt
Ansat blommor
Torkat ur alla fönster
Dammat
Bytt gardiner i tre fönster
Bytt ut lampor mot ljusstakar och stjärnor
Organiserat skrubben
Rensat ute på balkongen
Rensat köksbordet
Slängt MYCKET sopor
Diskat, både för hand och diskmaskin
Plockat ur diskmaskinen
"Svintat" hela diskbänken
Torkat ur kryddhyllor och fläkt
Städat toan (igen)
Rensat avlopp (igen)
Betalat räkningar
Lagat mat och ätit
och
Julpyntat

Allt detta till ett akompanjemang av dundrande huvudvärk!
Är rätt så nöjd med mig själv nu - Fröken Flitig!

Kollat på Wallanderfilmen på fyran och snart blir det godnatt om jag nu kan
sova efter dagens lite väl tilltagna sovmorgon..


Gårdagen:
Igår blev en riktig höjdardag!
Det blev stundtals ett tight schema, men det gick vägen hela vägen!
Åkte först till Mockis, åt frukost där eftersom jag blev sen hemifrån.
Kollade på deras thailand-kort och "fick" lite kläder av mamsen! Sånt gillar vi!
Skyndade vidare till Djurås och Lindberghallen för lite dansuppvisning..
Det var tre barngrupper och Toadz som dansade.
Jag satt och log hela tiden..
Rörd till tårar av de små liven som var så söta där de studsade runt, rättade varandra, kollade på varandra, drog upp byxor och vinkade till föräldrar..
Är det meningen att man skall gråta utav sånna grejer?
Om jag hade haft egna barn med kanske..?
Anna - du är blödig!!!!
Efteråt gick jag och kramade om Carin och Frida (från Fame) som dansat så himla bra! Jättekul att se dem dansa annat än Fame! :-)
Och så Paola (också från Fame) förstås som hade ett glidarjobb som
godisätande konfrencier! Så duktiga mina tjejer!
När klockan närmade sig två så mötte jag upp Aspen nere i foajén!
Hon och Lars hade plockats ut bland 600 bidrag att få ställas ut i samband med Almanackan 2009 (Gagnef, Leksand och Rättvik) och det var vernisage nere i entrén och inne på Turistbyrån. Grattis till framgångarna!!



Efter det stressande jag vidare mot Borlänge. Åkte förbi på jobbet och tilläggspyntade med konstsnö i fönstren. Det blev så här fint!

 
  

Sen åkte jag direkt vidare till Magda för lite tacos innan vi skulle vidare
bort till ICE för lite Lasergame!!
Det kan verkligen rekommenderas, snacka om adrenalinkick!!!
Så jäkla kul att springa ruint och skjuta på varandra med laserstrålar!!
Jag (alias Mad Max) kom på en 4:e plats (av 12) och var bästa tjejen!!! *stolt*
Och för att skryta lite mer så var det ju självfallet MITT lag som vann! :-)
Mitt lag bestod av: Mig, Sebbe, Jesper, Matilda, Nadine och
Markus (Johannes kompis bror). Vi rockade!!
Efter det var man rätt slut så vi åkte hem till Magda och åt glass!
Som alltid när vi umgås så fick jag skratta en hel del och lite till...

Hoppade alltså över "Husgunget", trots att jag planerat möta Mr Drömprins..
Men men.. Man är väl "worth waiting for", eller? ha ha

Nu är det läggdags!

Kommentarer

  • Mams säger:

    "Fick" kläder...hm, hm, jag undrar om jag redan börjat ångra mig! Jag sa TYDLIGT att du fick LÅNA.

    Med betoning på låna och inte på fick!

    Ack, ja, ungar ska tydligen uppfostras hela livet. Suck!

    2008-12-01 | 16:59:13
  • Anna Andersson säger:

    Haha...jag börjar också böla av små barn i sådana situationer... Så antingen är vi blödiga båda två eller så kanske det är lite normalt ändå :)

    2008-12-01 | 17:59:18
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: