luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Fyra varv - trots GPS

Kategori: My life..

Vilken helg!!
Känner mig litegrann som ett vrak just nu, men..
Fy satan va roligt jag har haft !

Körde två föreställningar igår. Den första var så gott som fullsatt, endast några platser längst fram kvar. Huvudgäst var PRO.. Det kan betyda två saker.. antingen eller. Det blev "eller", de rockade på rätt bra tyckte jag! :-)
Innan föreställning nr två fick vi lite mat i magen och jag körde en expressuppladdning på ca 5 minuter.. Man har sina ritualer då man fyller vattenflaskor och placerar ut kläder och rekvisita inför snabba byten, under tiden går jag och laddar. Ungefär som ett bilbatteri - ju mer man åker desto bättre funkar det!
Det pirrade ordentligt i magen innan vi äntligen satte igång..
Jag ville göra mitt allra bästa och tycker nog att jag nästan lyckades med det! Inga felsteg, felsägningar eller falska toner (inte vad jag vet iaf)!
Publiktrycket var det bästa tänkbara och stämningen var otrolig!
Mina Motalagäster var där, liksom Greasegänget!
Efteråt blev det snabbmingel innan vi hade ett snabbt infomöte inför scenrivningen nästa helg. Gav en halvdålig vägbeskrivning (eller väldigt dålig eftersom jag trodde Storsvevägen fanns med på GPS:en..) till Motalaborna som åkte i förväg till Mockis. De fick tydligen stanna på pizzerian och fråga om vägen sen.. och det efter att ha snurrat fyra varv i rondellen i Djurås (två bilar) eftersom jag sagt att det var skyltat Vansbro och inte Sälen.. ha ha ha!!
När jag kom hem så hade de precis klivit ur bilarna..

Vi hamnade utslagna i vardagsrummet..
Maria - som är en av mina trogna läsare - hade uppmärksammat att jag inte tål nickel-smycken och de hade därför köpt två par örhängen och ett jättefint halsband åt mig!! Tack snälla ni för det, ni är så himla gulliga!!!
Efter en dusch, en massa snack, ett par glas vin och några korvar med bröd så var vi rätt sega och valde att gå till sängs. Sen minns jag inget mer förrens nio i morse.. Hörde att någon gick på toa, vände mig och somnade om. Vaknade igen, hörde hur det pågick full aktivitet ute i köket.. kollade på klockan - halv elva!! Wow, rekord!! Tänkte skynda mig upp, men kroppen sov nog fortfarande för jag var tvungen att lägga mig ner och känna efter om jag var okej. Det var jag, jag var bara ovanligt jäkla morgonseg. En god natts sömn är något som inte växer på träd längre.. Blev väl en chock för kroppen.. he he..

När jag kom upp stod Tesa vid spisen och stekte ägg och bacon, kaffebryggaren var igång och bröd och pålägg stod på bordet!
Efter frukosten plockade vi ihop och åkte vidare till Borlänge och turistattraktionen - Kupolen.. Karlarna gav upp redan i första affären (skor) så vi bestämde en tid och mötesplats för senare sammankomst. Jag hittade ett ar snygga stövlar som jag INTE köpte.. men jag tror jag ska göra det! Köpte iaf två nya mascaror (2-pack var inte mycket dyrare än en..) och fick ännu ett meddelande om att de på Albreckts Guld inte har en blekaste om var mammas halsband är.. får se om hon ringer imorgon som hon sa att hon skulle göra.. Ja ja, i bästa fall så får jag väl förhoppningsvis ett nytt - det tänker jag kräva!!!
Vi åt på Matpalatset innan vi skildes å för denna gång..
Det var jätteroligt att ha er här - kom gärna tillbaka fler gånger!!!

Nu ska jag och A-K mysa lite med tv och glass..
Lagom nivå för dagen känns det som.
Vi hade tänkt grilla, men efter lövbiffen på Matpalatset så fanns det inget utrymme i min mage för grillat.. Too bad. Men det blir fler gånger!

Japp - dags för Daimglass!

Puss och kärlek!

Fame-människor: Hmm... Ligga?
*mohahaha*

Kommentarer

  • anna säger:

    rss läser i sängen från nya mobilen händigt när man kan prenumerera på dig nu lixom direkt in under täcket ;)

    2008-11-16 | 22:21:44
  • BassE säger:

    LIGGA!!!

    2008-11-17 | 14:47:03
    Bloggadress: http://basc.blogg.se/
  • Anna G säger:

    Måste bara förmedla berömmet du fick på mitt jobb idag, en som var på föreställningen i lördags:

    - Men di där Björklundska, jävlar åkken pipa ho ha!



    Som du förstår gjorde jag inte annat än höll med :)

    Kram

    2008-11-17 | 16:58:47
  • Maria i Motala säger:

    Vi hade också en jättetrevlig helg. Robert blev ju inledningsvis lite besviken eftersom han i flera månader väntat på att få se Grease!!! När han sedan gjorde upptäckten att Fame och Grease inte är samma så blev han ledsen. Men efter föreställningen var han såld på Fame och tyckte att ni var SUPERBRA!!! Han hälsar så mycket. Jag tycker också att ni är SUPERBRA!!! Ha det gott.

    2008-11-20 | 07:55:06

Kommentera inlägget här: