luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Måttlig 20-poängare

Kategori: My life..

Hemma efter jobb, golf, kebabsallad och kaffe!

Idag hade vi SF-mästerskapet i golf!
Det gick ungefär som förväntat, blandat bra och dåligt men mest dåligt.
Hamnade inte sist.. inte ens näst sist!
Men jag var en rätt måttlig 20-poängare...
Farsan kammade iaf hem hela tävlingen..
Ack va roligt det var! :-)

  

Nu ska jag snart kolla på DHW med A-K, sen har jag LOVAT mig själv att gå och lägga mig före klockan 23 idag! Tänk att det ska va så himla svårt!!?

Har pratat med Tesa idag förresten, nu är det bokat och uthämtat!!
Ser fram emot den 15/11 så himla mycket nu!!
Åh va ni är välkomna hit upp allihopa!
Min Motala-familj!

Och på begäran kommer här receptet på gårdagens Chévrelasagne:


Chévrelasagne
(till 4 portioner)

500 g lammfärs (Använder oftast nöt- eller älgfärs, men lamm är smarrigt!)
olivolja
1 gul lök
4 vitlöksklyftor
1 tsk torkad timjan
1 msk tomatpuré
4 msk chilisås
2 dl köttbuljong
salt och svartpeppar
1 stor aubergine
2 burkar crème fraiche
200 g chèvreost (getost)

Sätt ugnen på 225 grader. Bryn färsen i olivolja i en stekpanna under några minuter. Skala och hacka lök och finhacka vitlök. Lägg lök och vitlök i färsen och rör om. Tillsätt timjan, tomatpuré, chilisås och köttbuljong. Låt koka i 10 minuter. Smaka av med salt och svartpeppar.
Skär auberginen på längden i plattor.
Blanda crème fraiche och smulad chèvre i en skål och smaka av med salt och svartpeppar.
Fördela färsen i botten på en ugnsfast form. Täck med aubergineplattor och ett lager ostcrème. Lägg på ytterligare ett lager köttfärs och toppa med aubergineplattor och ostcrème. Grädda i ugn i ca 30 minuter. Servera med en god tomatsallad.

Receptet är lånat från boken "GI in the city" av Ola Lauritzson och Ulrika Davidsson


Jag måste lova mig själv en grej till..
STÄDA!!!
Nu tycker jag tom att det luktar sunk här hemma!
Usch..

Jag ska, jag ska...

Kommentarer

  • mams säger:

    Morot och piska!

    Piska=städa!

    Morot= nåt kul efteråt!

    Funkar alltid

    2008-10-07 | 21:32:40
  • Anna Andersson säger:

    Lät som en god lasagne! Den ska jag prova att göra någon dag :=)

    2008-10-07 | 23:09:48
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: