luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Matlagningsmaraton

Kategori: My life..

Idag har kvällen ägnats åt inget annat än matlagning!
Som jag skrev igår så behöver jag fylla på förrådet i frysen med färdiga portioner inför nästa vecka, så när Loppa messade och ställde in träningen blev jag inte så ledsen över det...
Hann iaf med ett intensivt pass Body-Mopp på jobbet...

Efter kylskåpsrensning har jag åstadkommit en portion sesamlax med chévre, tre portioner broccoligratäng och fyra portioner kesoplättar!


Matlagningsmaraton

Efter all förberedelse, provsmakning och matos så var jag inte särskilt hungrig, men några kesoplättar med sötade (sötningsmedel) varma blåbär och vispgrädde gick ner utan minsta problem!


Gott (och nyttigt) mumma!

Idag har jag bränt pengar - mycket pengar!
Och imorgon blir det nog lite till...
Känns som om allt jag rör vid börjar ta slut just nu, har massa saker som jag "måste" ha och egentligen inte har lust att köpa!
Vet också att bilskatten kommer snart, fy fan!
Två sånna "måste ha"-grejer bockade jag iaf av idag..
Var iväg till djurkliniken och köpte torrfoder i morse.. 755 spänn!!!
Visserligen räcker det rätt länge, ca 4-6 månader, men det verkar som de har höjt priset med en 50-lapp varje gång jag kommer... Kostade 700 sist.
Sen är det ju så här att min foundation sjunger på sista versen..
Ringde min kusins tjej som är utbildad makeup-artist och håller i makeup-utbildningar, hon hjälpte mig hitta en prisvärd foundation förut (Lumene) som jag blev riktigt nöjd med, men självklart så har just den specifika utgått ut sortimentet! Hon bad mig komma förbi studion så skulle hon kolla med Maria, en tjej som säljer smink där. Vad tror ni händer? Jovisst! Jag går därifrån med en mineralfoundation för 400 spänn!! Köpte iaf inte borsten som hörde till (för 350 spänn), eftersom hon rekommenderade att testa det man hade hemma och om det inte funkade - komma tillbaka.
Jag hoppas verkligen jag blir nöjd nu!

På väg tillbaka till jobbet slank jag in på Nova-kliniken..
En till "måste ha"-grej är nämligen nya - och BRA - rengöringsprodukter!
Min hud är oftast rätt okej, men sen exploderar den med enstaka stora illröda finnar på nåt olämpligt och väl synligt ställe. Nu börjar det närma sig premiär och vi kommer att köra med ganska mycket smink.. Då blir det inte bättre direkt.
Åter till saken.
Hon rekommenderade ett märke där jag fick en rengöringsgel, ett ansiktsvatten och en nattkräm för dryga tusenlappen.. Och fanns det tester? Nope! Då fick man köpa ett litet kitt med små provtuber för 200 spänn..
Vad ska jag göra?? Jag behöver ju nya grejer, men 1000 spänn?
Eller, först 200 och sen 1000 till om jag gillar det.
Råd mottages snarast, tack!!

Några till "måste ha"..
1. Min Pulmikort (inhalator) tar snart slut och jag måste köpa en ny.
2. Mina p-piller sinar, skaffa nya eller inte..? Det är ju iaf dött..
3. Skulle behöva ta en spruta med nåt jag glömt vad det heter..
Jag tog en sån innan thailandsresan och om man tar en till efter ca ett halvår har man skydd i 10 år (eller var det tom 30?).. Havrex? Havrix?

Sen finns det ju som alltid en massa andra saker man vill ha men inte MÅSTE ha, tex nya träningskläder, nya skor, nytt kök, en städerska.. etc etc.
Måste klippa här, den listan tenderar att bli lång...

Tror iaf att jag fått sagt det jag ville.
Matlagning och shopping...

Godnatt där ute!

Nio dagar kvar till premiär, en vecka till genrep!

Kommentarer

  • Sara Lu säger:

    Det finns billigt på apoteket med, som är bra..man kan säkert be om tips där med!! (om krämer alltså..) Scensmink är ju döden, men bara man ser till att vara noga med att ta bort det och försöka att undvika att somna i soffan med lösögonfransar och tiolager smink så går det ju bra!! =)



    Duktig du som lagar mat, gott såg det ut att vara med!! Jag ska försöka se musikalen nu också när jag kommer hem..=)=)

    Kärlek!!

    2008-10-23 | 22:45:14
    Bloggadress: http://saralu.blogg.se/
  • Moster säger:

    Vilken inköpslista! Tror jag varit i fel bransch... - du måste tjäna bra med stålar! Och jag som tänkte glädja dig med att du kunde få en HEL städerska för HALVA priset!!! Avdragsgill under hushållsnära tjänster. Se bara till att det är en kvinlig städerska, så kan du dessutom skippa p-pillren - jag märkte nog hur det fladdrade till av begär när jag skrev om avdrag och hushållsnära - lilla fröken Lusta!

    2008-10-23 | 23:59:07
  • Loppa säger:

    30 år var d;-)

    2008-10-24 | 08:51:59

Kommentera inlägget här: