luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Superhemlig, superladdad

Kategori: My life..

Gokväll!

Nu har den börjat - GI á la Hitler-dieten!
Det har syndats alltför mycket de senaste veckorna, så nu är det sockerfritt, nyktert och måttligt som gäller fram till premiären!
Kan man pressa 3 kg på 10 dagar?
Det går säkert, men frågan är om det är hälsosamt?
Tror faktiskt inte att det funkar för mig heller, har ju gått sakta men säkert hittils.
Att det är just 3 kg jag vill ha bort är för att det är en liten gräns som jag har tänkt i mitt huvud ett tag.. Det behöver inte ha att göra med varken kilon, "tiotalsbyte" (alltså byta första siffran i vikten, för jag väger mer än 10 kg..) eller BMI, men det KAN va så..! :-)
Superhemliga Anna!
Superhemliga, superladdade Anna!


Favorit i repris

Ibland inser man att man varit jäkla dum och inte gjort nåt åt övervikten tidigare..
För det första så hade det inte varit lika mycket att jobba bort, för det andra så är det inte speciellt svårt om man bara ger sig fan på att det ska gå och läser på lite om kost och träning, för det tredje så är det ganska roligt att träna och för det fjärde så har man alldeles för många ursäkter (dåligt väder - vaddå?)..
Jag tycker GI har passat mig riktigt bra!
Visst, hinder och svårigheter stöter man alltid på, men det här har ändå varit en angenäm resa! Och jag tror på uttrycket "skynda långsamt"!
Viktväktarna funkade det med, men jag kanske var för ung då, kanske inte såg det som en livsstil utan mer som en tillfällig bantningskur.
GI är en livsstil. Det blir en livsstil. Därmed inte sagt att man gör avsteg ibland..
Men nu är det faktiskt så att de onyttiga dagarna i mitt liv är lika ovanliga som de nyttiga dagarna i mitt liv var för nåt år sen.
Om någon annan tar två tårtbitar så är det inte så att mina två kvittar..
Det gäller bara att vara ihärdig!
I början av min viktnedgång var det mest för att "bli smal", det har ändrats nu.
Okej, det vill jag fortfarande bli, men mest vill jag känna mig pigg, alert, glad och fri.. det tycker jag att jag gör nu, jag är iaf på god väg!
Att äta gott och må bra, det är viktigt för mig!
Skulle aldrig klara mig på bara soppor eller pulver, inte en chans!
För vissa verkar det funka, men jag tror inte det är bestående.
Maria i Motala - hur går det med LCHF? Det är som GI va?

Oj, nu svävade jag visst ut..

Var och pumpade idag, fick sällis av Loppa - mucho trevligt!
Imorgon siktar vi in oss på funktionell träning (och träningsvärk) och sen börjar musikalmaraton! 10 dagar kvar!!!

Godnatt godingar!

Kommentarer

  • mams säger:

    Har provat GI, men IG-metoden passar mig bättre. Den ger dock ingen viktminskning, men slät hud och glada skratt (vinets förtjänst)!

    2008-10-22 | 22:30:52
  • Anna säger:

    What!!??

    Förklara dig, kvinna! ;-)

    2008-10-22 | 22:53:23
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/
  • moster säger:

    Man kan skratta av konjak också! Rekommenderar Otard. Och precis som min goa, finurliga lillasyster så har det blitt IG-metoden även för mig. Slät som en barnrumpa (det är sant - jag hade möjlighet att jämföra förra veckan när jag böt bajsblöjor på Freja.) Kram allihop! (I morgon säger jag upp mig från jobbet. Känns lite som Bungy-jump utan invägning: går det så går det :-)

    2008-10-23 | 01:55:31
  • Maria i Motala säger:

    LCHF (Low Carb High Fat) är inte riktigt samma som GI. GI är ett sätt att mäta kolhydrater och jag äter i stort sett inga kolhydrater alls. Däremot får man äta hur mycket fett som helst. Men i övrigt är vad man äter ganska likt. Det blir mycket broccoli, blomkål, bearnaise och gräddsås. Blir jag sugen på något äter jag vispad grädde med lite hallon, typ. Det funkar för mig för på 8 veckor har jag tappat 6 kg. I morgon är det veckovägning igen, då får vi se hur senaste veckan gått. Kram, kram.

    2008-10-23 | 07:24:58
  • Maria i Motala säger:

    Jag tycker annars att jag är i god form, rund är väl en form?

    2008-10-23 | 07:26:40
  • mams säger:

    IG-metoden = icke godkändmetoden. Men kriterierna för IG är mycket luddiga, man får typ prova sig fram, gärna med sånt man vet att man mår bra inuti av och utan spegel som visar ett ansikte tyngt av dåligt samvete ( det är det som hänger under hakan, ifall ni trodde nåt annat.)

    När man provar sig fram bland IG-drycker (förslagsvis på en helg) så får man hejdlöst roligt åt det mesta!

    Try it you´ll like it...because you´r worth it!

    2008-10-23 | 16:48:56

Kommentera inlägget här: