luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Sjukt kul.

Kategori: My life..

Jaha.. var ska jag börja??

Sjukt kul.
De två orden kan sammanfatta den här helgen!

Vi har kört två genomdrag med  kläder, ljud och ljus.
Vi är så bra!!
De scener man sett de andra göra hundra gånger förut blev som helt nya, man hörde exakt vad de sa, förstod vilken känsla de förmedlade, ljus bakgrundsljud tillkommer, och mera kläder, fina (nåja, fortfarande 80-tal..) kläder som vår duktiga sömmerska skapat, helt sjukt!
För att inte tala om orkestern...
Vilken skillnad mot förinspelade bakgrunder, nu LEVER musiken!
Men lite finslip så är vi helt klart redo för publiken!
Idag efter repet åkte nästan halva ensemblen till Leksand för att fixa sina hår. Nu är det 80-tal och nya färger när vi ses imorgon. Johannes, som är en väldigt ljus kille, ska spela en mörkhyad, han har fått bruna linser, idag blir håret mörkt och imorgon ska det flätas.. Snacka om kontrast!
Hoppas de lägger ut bilder på FAME-sidan!!
Jag däremot, jag skall förbli råttfärgad.. he he.. Inte lätt att va töntig!

Istället för Leksand åkte jag och tränade ett pass Body Jam istället, som att inte musikalen var nog nu liksom.. Jag hade lite energi över och det var så himlans längesen jag körde med Sanna så jag kunde inte låta bli!
Träffade på Loppa och Lena och fick ännu mera energi.. Tycker det är så himla kul att alla ni som har biljetter kommer och tittar på oss! Jag hoppas och tror verkligen inte att ni blir besvikna!

Igår kväll då?
Åkte hem till Mockis efter repet igår. Vi åt middag och jag duschade och fixade till mig för en nykter utekväll. En kille i ensemblen spelar i ett band och de hade en spelning på nåt bowlingställe i Rättvik, så vi planerade att vi skulle åka dit och överraska honom! Först åkte jag hem till Oskar i Gagnef, sen åkte hela gänget vidare hem till Stina-Kari i Leksand. Där blev det mycket skratt och god stämning med en massa lekar runt ett bord.. Tänk va kul det kan vara med (fylle)lekar!
Vi åkte såsmåningom vidare till Rättvik, betalade in oss, kröp efter väggarna för att inte bli upptäckta och landade på dansgolvet... där vi stannade hela kvällen! Här har jag en massa roliga detaljer som jag bara inte orkar skriva ner, tex att vi (nio vuxna människor) trängdes bakom en - visserligen gigantisk - gardin för att inte bli upptäckta! Sjukt kul!
När han såsmåningom kom upp på scenen rusade vi fram till första parkett - snacka om att han tappade hakan! Men vilken kille, helt fantastiskt musikalisk...
Efter spelningen fick han göra ett stagedive för första gången i sitt liv!
Vi blev nog alla lite kära i "Schlomo" den kvällen...


Jag och Carin på dansgolvet

Stina-Kari sa efteråt att hon nog inte haft så kul på säkert 15 år och att det nog skulle bli lite träningsvärk i kroppen efter allt dansande!
Sen tog vi bilen hemöver, jag bytte till min i Gagnef, åkte till Mockis, tog en macka, ställde bak klockan en timme och somnade mer än gott!

Som ni kan se så har jag haft en toppenhelg!
Man skulle kunna tro att energin är slut nu, men nej...
JAG VILL HA MER!!!!
Längtar redan tills imorgon då jag ska åka till Djurås!

I'm gonna live forever, I'm gonna learn how to fly high

Kommentarer

  • Helena säger:

    Jag kommer på premiären!! Ska bli så underbart kul att se er, och att träffa dig igen:)



    Nu bor jag i Göteborg, men det lutar nog åt att jag är påväg hem till Dalarna igen inom en rätt snar framtid... Jobb = pengar. Och pengar är bra har jag hört.



    Vi ses på lördag!!

    2008-10-27 | 00:33:18
    Bloggadress: http://napok.blogg.se/
  • en trött mams säger:

    Varifrån kommer enegin? Är du dopad?

    En gång i tiden tjatade du om att familjen borde skaffa anabolantenn...har du gjort det nu?

    2008-10-27 | 16:48:31
  • grannen säger:

    Men ta och skicka lite till mig ær du snæll... Lagomt frustrerad! som att sitta i en godisbutik med hål i tænderna och diabetes.F***!



    Gla i du!

    2008-10-27 | 18:42:54

Kommentera inlägget här: