luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Ishockey med Nafs Nafs

Kategori: My life..

Jag har numera utnämnt mig själv till Leksands maskot!
Tror att de förlorat endast en enda match när jag vart upp och hejat på.
Så trots motgångar och hårt motstånd trotsade de oddsen och spöade Rögle med 4-2 igår. Okej, det var alldeles för sent att spela bra nu, men det är ju alltid roligare att avsluta med en seger än en förlust!
Var som jag skrev igår där med J och E, och nästan hela vägen från Borlänge till Leksand fick jag lära mig om Nafs Nafsarna!
Nu vet jag att de äter upp allt i sin väg, gärna katter, och sen spyr de upp maten och matar sina barn med...och om man lyckats döda en Nafs Nafs och planerar att äta den, så ska man ha i åtanke att de kan väckas från de döda om man äter klyftpotatis.. Tror ni mig inte? Det är faktiskt så.. säker källa!

Idag var jag med om nåt lite roligt..
Eftersom Combaten börjar klockan sju så åker jag ju hem efter jobbet och äter något lätt och svidar om till träningskläder och sen ner på stan igen. Därför bestämde jag mig för att spara tid och åkte och tankade på lunchen. När jag ändå var där så kom jag på att jag skulle kolla lite under huven eftersom jag tycker att bilen gått lite konstigt på sistonde...
Dagen till ära var jag klädd i en kritvit skjort/klänning..
Jag drog fram lite papper och kollade oljan. Det var okej.
Såg att jag blev lite skitig om händerna och tänkte att det är bäst jag passar mig så jag inte skitar ner hela mig. Kollade kylarvätskabehållaren - TOM!!! Åfan.. Började skruva lite lätt.. Var beredd på det värsta, men det blev bara en ljudligt "pys" när locket släppte. Utrustad som man är så hällde jag i en skvätt oblandad glykol och började se mig om efter en vattenkran.. Inget.. Det ligger en verkstad där så jag gick dit med en tom flaska och kollade efter folk - öde...
Gick till en annan dörr och kom in till en reception/lunchrum.....
Där inne satt säkert 10 lortiga gubbar i arbetskläder och glodde på den vitklädda tjejen med klackskor och oljiga händer som kom intrippande med en tom flaska och undrade om hon kunde få en liter vatten.
Efteråt skrattade jag åt mig själv, jag måste ha sett dölöjlig ut!
Men bilen fick vatten och nu ska den nog gå som en klocka ett tag till.

Body Combat snart alltså!
Ska tillägna varenda jumpkick till dig sjukling-Loppa!
Efter det ska jag och Grill-Britt grilla gott och se på DHW!
Trodde jag ja.. nu har de satt in nån jäkla direktsändning av hockey...Hata!
A-K fick smeknamnet "Grill-Britt" av sina skotervänner förra sommaren då hon och jag grillade flera gånger i veckan.. ha ha, så kan det gå!


Får tydligen vänta en vecka till på dessa damer... *suck*

Ordspråk;
"I glada vänners sällskap är även vatten en god dryck"

Dags att åka mot stan igen!

Kommentarer

  • ma säger:

    Kors vad mycket vänner jag måste ha, för jag dricker ofta vatten som en kamel i andras sällskap

    och jag gillar det!

    2009-04-07 | 21:49:23

Kommentera inlägget här: