luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Påsk, påskare, påskast!

Kategori: My life..

Hej på er!
Kul att va tillbaka! Har ni saknat mig?
Oj va tyst det blev...

Den här påsken har fullkomligt flygit förbi!
Jag har haft det lugnt och skönt och det var väl egentligen bara lördagen som var lite hektisk med träning, biltvätt, kontorsstädning och allt.

Påskafton
Efter jag hade klarat av allt jobbigt på lördagen så plockade Loppa
upp mig och så åkte vi till Leksand!
Först åkte vi hem till min elaka moster B (ja den tål du.. kanske blir du tom lite stolt över titeln? hi hi..), som dagen till ära bjöd på en utsökt middag bestående av oxfilé, potatisgratäng, vitlökssmör, haricot verts och en bedårande efterrätt!
Sköljde ner rödvin med champagne och hade det allmänt jättebra faktiskt! Tack för det moster, jag kommer gärna igen! :)

  
I moster B's pensionärskuvös

Åkte vidare hem till kusin J med familj!
Vilka härliga ungar!!
"Du får inte ta min pappa" Ha ha!
Men en hejdå-kram fick jag!

Påskdagen
Jag och J tog en förmiddagspromenad och kollade in de läskiga tunnlarna borta vid kvarnforsen innan vi fortsatte mot Mockis på påskmiddag!
Vi åt en massa god mat, gick "skattjakt" (Tack snälla ni för det nya dammsugar-
munstycket, nu blir det en ren fröjd dammsuga! Och "slantarna" va skitbra!!!
),
brorsan switchade däck på min pärla, och sen satt vi några timmar ute i deras kuvös. Nice, supernice! När jag blir stor ska jag också ha en sån!

  
  

En helskön dag - helt enkelt!

Annandag påsk
Vaknade efter en skön sovmorgon utvilad på fraggelberget.
Dags för påskmiddag hos svm i Mockis!
Det var jättetrevligt, supergott, kul och mycket mättsamt!
Tack!

Kom hem vid fyratiden, bestämde mig för träningen (se förra inlägget),
tog cykeln mot stan och... cykelhaveri..
Nere på Bullerforsbron upptäckte jag att mitt framdäck var i stort sett tomt på luft!
Mina val var att antingen:
1. Cykla hem igen och inte hinna till träningen.
2. Cykla till stan och hoppas att luften räckte, träna och lösa problemet efteråt.
Jag valde alternativ 2.
Nu är det ju så att jag råkar ha världens goaste och bästa pojkvän...
Efter träningen fanns han redo med cykelpumpen och jag kunde cykla hemåt!
*glad och lycklig*

Äntligen blivit lite hungrig igen, så jag ska väl ta mig en tallrik fil
och titta på Van Veeteren, sen blire sängen!
Imorgon är det dags för jobb och.. parapampampampaaaaaa.
Carolina kommer tillbaka efter 1,5 års föräldraledighet!
Ska bli riktigt gå till jobbet imorgon!

Nä, nu har då jag påskat klart för denna gång!
Tack för mig Blåkulla, vi ses om ett år.

Kommentarer

  • Misse säger:

    Trevliga bilder.

    2009-04-14 | 13:43:26
  • ma och pa säger:

    Tack själva för besöket.

    Vad var det nu Johan sa att vi skulle göra med våra trädgårdsmöbler?

    2009-04-14 | 18:56:53

Kommentera inlägget här: