luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Spa och födelseda!

Kategori: My life..

Den här helgen har gått i ett rasande tempo!

I fredags checkade jag och mamsen in på Hotell Dalecarlia i Tällberg.
Solen gassade och humöret var på topp!



Vi fick en "goodiebag" med diverse smått och gott och när vi sen
kom till vårt rum möttes vi av en slående utsikt!



Nästa punkt på programmet var "champagneprovning".
Det smakade både gott och "sur-strumpa".

 

Så här lurig kan man sen bli av "sur-Strumpe-champagne".
OBS!!! Arrangerade bilder!!! (förlåt mamma!) *fniss*

  
 

Efter det var det dags för middag, trerätters!
Goda saker må ni tro...
Kvällen avrundades sen med en kopp kaffe i pianobaren, lyssnandes och
medskrålandes till en pianotrubadur från Västerås, grymt duktig kille!



När vi sen kom till rummet blev det ganska snabbt högljudda snarkningar,
från mammas sida av sängen! ;)

Dag två började med en hääärlig frukostbuffé!
Sen var det dags för en föreläsning om hur man lever ett gladare liv!
Den var riktigt bra, om ni får chansen att se Janet Bröms - gör det!

Äntligen dags för lite feelgood aktiviteter!!
*~*~*Spa*~*~*
Vi fick bodyscrubbas, masseras, handinpackas och bubbla i timmarna tre!
Härligt, underbart, välbehövligt!

Dagen avslutades sen med en gemensam sopplunch.

Det blev en riktigt trevlig upplevelse som jag gärna gör om nästa år!
Kul att få spendera lite tid med dig mor!




När vi åkte hemåt från Tällberg svängde och handlade i Insjön.
Papsen fyller år idag söndag, och när jag ändå skulle åka hem och lämna mamsen sa vi att vi kunde fika då istället för att jag skulle åka dit idag ockå.
Jag tog åt mig att göra tårtan!



Denna tårta skulle symbolisera att "även om du blir så gammal att löständerna hamnar på tårtan så kommer vi alltid skratta tillsammans och tycka om dig".
En riktigt god godistårta blev det!


Grattis papsen!



Idag.
Idag har jag och A-K vart ut på cykelutflykt!
Vi cyklade från Medväga, ut till Romme och vidare till Torsång.
Vi stannade och fikade och trampade sen hem via Ornäs.
En tur på dryga tre mil.
Skönt!

Sen jag kom hem har jag hunnit med städning, slipning av tre stolar i solen ute på gräsmattan mittemot min ytterdörr, besök hos A-K och lite förberedelser för våran grillkväll vi ska ha alldeles strax! Grill-Britt is back in town!
Nu väntar jag bara att telefonen ska ringa för;
1. att vi ska sätta igång grillen (J kommer från jobbet)
2. säger man att man ska ringa efter 14 så gör man det.. Askyr att vänta!
(cykelspekulanter)

Nej, ut i solen en stund till nu!
Härliga liv!

Kommentarer

  • mams säger:

    Lita aldrig på Anna!

    1. Hon lovade att ta bort plojkorten vi tog som vi skämtade om att skicka till min man/Annas pappa för att skoja om att vi var rejält berusade.

    2. Hon sov som en stock, mumlande i sömn. Jag däremot var vaken ofta, ofta och hörde hennes små smackanden och mumlanden, så när mina snarkningar skulle ha satt in, så må det i så fall ha varit av utmattning!

    Det är i dagsläget osannolikt att jag vill fara på spa med henne igen när hon lägger ut dessa hemska bilder i cyberrymden till allmänt åtlöje!

    2009-04-26 | 18:46:50
  • Anna Andersson säger:

    Mycket fin tårta måste sägas :=)

    2009-04-26 | 22:36:45
    Bloggadress: http://www.annasfoton.webs.com

Kommentera inlägget här: