luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Uppvaknandet!

Kategori: My life..

Ja, då är man på väg igen. Aschlet fullt av stickor! Glömde polera kvasten, och inte hitta jag kattfan heller, så jag tog grannens, den är röd, så nu får de andra kärringarna nåt att skratta åt. Men jag har iaf en espressomaskin med mig, man är väl modern. Vi syns på Blåkulla! GLAD PÅSK!

Fick detta i ett sms från Borensberg! Ha ha - klockrent!

Apropå häxor så hamnade framför grannfejden på teven...
Vilken människa som var med där då. Bitter gammal surkärring skulle
jag vilja kalla henne, och då är jag mycket len och snäll i mina ordval.
Hur kan folk lägga så mycket energi på ingenting?

Fast jag är väl inte ett dugg bättre i den frågan.
Hela eftermiddagen har jag beklagat mig för att jag är så trött.
Åkte först till Maxi och handlade till mormor - beklagade mig för att varenda jäkel väljer att handla på skärtorsdagen.
Åkte hem till mormor med varorna och drack kaffe - beklagade mig för att jag var sovtrött och la mig tom ned på hennes kökssoffa!
Åkte vidare hem - beklagade mig för att jag valt att boka tvättid.
La mig på sängen och ringde mamma samtidigt som jag åt upp påskkärringarnas godis (ja jag veeeet)- beklagade mig för att jag blev illamående.
Skippade träningen (ja jag veeeet) - beklagade mig för jag var trött och lat.
Tvättade monsterberg - beklagade mig för det var drygt och jag var trött.
Gick hem till A-K - vi beklagade oss för att vi var så trötta.
Gick till tvättstugan, ringde J medan jag väntade på tvätt - beklagade mig över min trötthet.
Gick hem, tog mig i kragen och ringde A-K med promenadförslag.
Hon avböjde - och jag beklagade mig för det.
Sen... -  Uppvaknandet!!!
Knöt på mig skorna, satte musik i lurarna och tog en promenad.
TÄNK va mycket VILJAN betyder.
Om jag VALT att inte vara trött, hade jag då sluppit beklaga mig över detta faktum då? Visst, jag hade fortfarande varit trött, men kanske inte apatiskt trött?
Promenaden klarade upp mina tankar, gav mig energi och glädje!
Lycka är att gå på stigar och nynna med till musiken i öronen!

Och att det blev en lugn skärtorsdagskväll gör mig inget alls.
Imorgon är det Långfredag = en lång fredag, och den tänker jag inte
spilla bort med onödiga tankar om trötthet!
Så det så!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: