luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

No pain - no game

Kategori: My life..

Jisses vilken utmaning vi fick igår på combaten!
När man var som allra mest trött så var det bara att sätta fart och göra samma sak - tre gånger till! Härligt!! Skön känsla när svettet bara skvätter omkring dig!
No pain - no game!
Vem sa så nu igen?

Vet ni förresten vad en rallarsving är?

Namnet "Rallarsving" är namnet på ett boxningsliknade slag som utförs genom att svinga hela armen i en cirkel för att sedan träffa motståndaren med knytnäven i ansiktet. Uppkom troligen från slagsmål mellan rallare. Rallare byggde järnväg och flyttade med bygget allteftersom rälsen förlängdes. På kvällarna spelade dom kort, söp och slogs. Namnet på programmet "Rallarsving" är menat ironiskt eftersom den typen av fylleslagsmål är raka motsatsen till kampsporternas ideal.
Nu vet ni!

Annars då?
Jo jag känner mig ganska tvärslut just för tillfället faktiskt.
Skulle kunna tänka mig att gå i ide en dag eller två,
men nu är det roligheter på schemat så jag får hålla mig tills på fredag!
Ska slänga ihop lite grejer, mata katterna och åka till J där vi ska grilla med A-K och L ikväll. Det ska faktiskt bli jättetrevlig, och om jag spelar lite uppåt-musik i bilen så borde jag piggna till.. och om jag inte piggnar till så finns det alltid tändstickor till ögonlocken!
Fast man somnar inte i det där sällskapet.. galningar!

Nej - packa var det ja!

Tjo!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Hrrm, inte för att jag vill avra någon messerschmitter eller va fasen d heter....men det ska va:No pain No gain". Och d va Jane Fonda som myntade d uttrycket i sina aerobicsvideos på det ljuva 80-talet:-) (Nej, jag är inte så gammal att jag kommer ihåg det, jag har googlat det..)

    Kram!

    2009-04-08 | 20:31:40

Kommentera inlägget här: