luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Är jag dum eller fattar jag bara inte vad du säger?

Kategori: My life..

Ja men visst åkte jag till Östergötland!!
Tesa fyllde 30 och det skulle såklart firas med ett oväntat besök!

Tog bilen och kosan styrde söderut.


Någonstans i Sverige

Tänkte va lite "wild and crazy" och ta en annan väg än den jag normalt åker,
så i Örebro började det jävlas litegrann..
Medans jag försöker memorera vad som stod på eniros vägbeskrivning råkar jag hamna på motorvägen mot Stockholm.. Inser rätt snabbt att jag är helt fel ute och vill vända.. Måste åka över en mil tills det äntligen kommer en avtagsväg! Ringer lillebror som får kolla vad det egentligen stod, blev inte mycket klokare av det med hittar tillslut väg 51/52.. Här jävlas det lite till..och ännu lite mer.. Jag hamnar efter många om och men i KUMLA!!! Jag hävdar att allt var eniros fel och att de märkt upp en väg med fel nummer - 52 istället för 51 - och vägrar erkänna att jag kanske tittat fel. Ringer mamsen i total hysteri, svär som en borstbindare (eller var det han som rökte?), förkastar eniros skapare och pratar säkert osammanhängande..


Frustrerad

Tillslut hittar jag en bemannad mack (de växer inte på träd i Kumla och Hallsberg) där jag får en karta, en korv och en kopp kaffe, sen kom snäll-Anna tillbaka!
Förutom en tvärnit och lite utspillt kaffe flyter resten av resan på och summan av kardemumman blev 5-6 mil extra och en timmes tidsförlust.

När jag åkte in i Borensberg fick jag en liten klump i magen...
Tänk om hon inte skulle va hemma!!
Såg att det var några bilar där, så jag kunde andas ut..
Knackade på, Göran kom och öppnade, sen kom Tesa springandes och
slängde sig om halsen på mig!! Vilken surprise det blev!! :)
Min present - en vinflaska i en flask-kista med tillbehör - var dock inte läglig precis nu, hon hade gått och blivit med barn igen!

Kvällen blev jättelyckad och ALLA var där!!
Med alla menar jag alla som jag vill träffa när jag åker ner;
Tesa, Göran, Gerd, Sigge, Leif, Maria, Robert, Tomas, Sanna och barnen.
Men sen var det ju massa andra trevliga folk där också förstås!

  
  
  
  

Kvällens kommentar kläcktes av Robert, vad sägs om;
"Är jag dum eller fattar jag bara inte vad du säger?"
Dito? Eller? *asg*
Detta efter en lång utläggning om ordspråk som började med att man inte skulle kasta sten i glashus och som slutade med att man inte skulle kasta pil i gummibåtar.. Här var frågan huruvida man skulle kasta, skjuta eller slänga pil och vilken storlek det skulle vara på pilen.. Rätt svårt att skjuta armborst med en dartpil.. ha ha ha!! Fast Maria, du menade ju förstås en mini-pilbåge, DET fattade vi ju alla! *ironi* ;)

Stupade i säng runt tretiden.. trött men jättenöjd!

Efter en något sen stadig frukost satte jag mig i bilen och körde mot
Dalarna igen, denna gång på rätt väg utan en enda felåkning!

Tackade ja till en middagsinbjudan på fraggelberget på vägen hem!
Blev en god middag med kyckling, bacon, quinoa, broccoli och sparris m.m.
Efter middagen blev det kaffe och bildgenomgång i soffan, sen en frisk promenad i trakten och en utförlig och uppskattad garagevisning! :)

J har åkt 10 mil skrillor under helgen, varav 5 idag - tufft!
Jag längtar till nästa tur.. men frågan är när den blir av bara,
uppbokad med kör-coaching nästa lördag, kanske söndag då!!
*håller tummarna*

Tack livet för ännu en bra helg i mitt liv!

Kommentarer

  • mams säger:

    Kul att Tesa fick surprise! Vinet kan hon fira nästa baby med. Vin mår ju bra av lagring.

    2009-02-16 | 17:06:37

Kommentera inlägget här: