luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Egotid

Kategori: My life..

När klockan ringde vid halv sju i morse så var jag faktiskt inte så himla trött.
Kanske för att jag visste att jag kunde gå och lägga mig igen?
Fixade kaffe, c-vitamin och lite gröt till J medans han stod i duschen,
nästan som en riktig hemmafru! *asg*
När jag vinkat adjö satte jag mig vid datorn en stund, kollade på nyhetsmorgon och tog det lugnt. Gick och la mig med ett korsord och blundade en kort stund innan jag ringde A-K vid halv tio. Blev överbjuden på frukost, "Omelett de Lux", och så satt vi och pratade och skrattade som bara vi två kan!
Vänskap när den är som allra bäst! :)

Traskade hem, svidade om till träningskläder och åkte ner till Svea.
Tog mig en bra plats längst fram, la fram vikter och kunde inte undgå att se på mig själv i spegeln.. Den där tjejen, jag känner henne, fast hon har förändrats en del... Hjälp, jag såg på mig själv och liksom - på nåt sätt - GILLADE vad jag såg!!
Det var en glad, stark och frisk tjej som såg tillbaka på mig..
Hela passet flöt på kanonbra och jag kände mig precis lika glad, stark
och frisk som tjejen i spegelbilden!
Vilken kick!!!
Efter en timmes muskelträning var jag ändå sugen på mer.
En rask löpbands-promenad på 30 minuter fick bli pricken över i:et!
Sen 14 minuter fejksol, pratandes med någon jag tycker mycket om..
Med en genomarbetad kropp och öppet sinne åkte jag sen hemåt igen.
Skön och välbehövlig egotid!!

Idag har jag på helt egen hand lyckats lista ut hur man bränner en cd-skiva!
Sitter i skrivande stund med Madonnas "Hard Candy" på hög volym,
har dansat runt som en galning här sen jag insåg att jag lyckats!!
För att inte tala om hur det kommer vrålas i bilen hädanefter!!
På måndag smäller det högt, då ska det bokas biljetter till hennes tour!!!!
Ska ringa runt lite i helgen och kolla hur många jag ska köpa bara.
Jag SKA se henne, så är det bara!

Utlovade bild och recept på gårdagens middag;

 
GI-lasagne

Receptet hittar du här!
En måltid som mättade både mig och en nyspinnad hantverkare,
det blev dessutom två matlådor utöver det!
Smakade riktigt gott - precis som vanligt!

Sitter just nu och funderar på om jag ska börja med målningen av kökssoffan
eller inte. Först måste jag målartvätta, sen ska det sandpappras..
Sen kan man börja måla och då går det nog ganska fort,
men det där förarbetet avskräcker mig en ganska stor aning.
Kanske borde jag måla klart listerna istället, eller både och?
Tänk att det ska va så svårt att sätta igång maskineriet!
Ja ja.. får fundera lite till.

Det verkar som om det blir snöväder imorgon.
Inte riktigt vad som stod på önskelistan.
Jag och Loppa hade tänkt ta en tur på långfärsskridskorna, men om det snöar
ställer vi in. Jag tror jag får sikta in mig på spinningen kl 10 istället.
Har för säkerhets skull bokat en plats.

Gå och gör nåt vettigt nu vettja!!
Det ska jag försöka göra.

*¨*¨Anna¨*¨*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: