luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Jag måste dricka lite mer äppelpaj

Kategori: My life..

Viken kalaskväll det blev igår!
Oj oj oj.. Tre höns i Hönsarvet kacklade ända till klockan ett i natt!
Loppa bjöd på supersmarrig GI-paj, A-K bjöd på mumsigt rödvin
och jag på läcker flytande "äppelpaj".


  

Okej alla fisförnäma, läs inte detta stycke..
Vi satt i soffan och hade precis gått in på "Varm/Kall"-tetran jag hade med mig.
Loppa gick in på toa, kvar satt jag och A-K och diskuterade.
A-K tog upp tetran och försökte se innehållsförteckningen, jag lutade mig
framåt för att också se och.. oups.. ut kom det lite luft!
Sekunden innan detta skedde hittade hon meningen och läste högt "innehåller svaveldioxider".. varpå hon lugnt och helt oberört fortsätter "jo, jag tyckte mig höra det..." här tar hon ett andetag, rynkar på näsan och säger "och känna".
Och sen skrattar vi.. Vi skrattar så att tårar (och snor) sprutar!
Varför låter det aldrig lika kul när man återberättar?
Och här sitter jag och garvar!

Efter detta åker alkoholmätaren fram..
Jag får äran och börja.
Jag tar i och blåser..... 0.25 promille! Skrämmande lite!
"Är jag inte fullare än så här, jag måste dricka lite mer äppelpaj!"
Skämt åsido, men gränsen för rattfylla går vid 0,2 och jag hade då
inte ens närmat mig en bil i mitt tillstånd!

A-K's tur. Hon tog i och blåste...


Och ja, jag valde detta kort för att du ser raj-raj ut! ;)

Loppas tur..


What shall we do with the drunken Loppa?

Om detta vore på riktigt så vore hon typ död.
Men hon lurade oss rätt rejält och vi trodde nästan att dosan gått sönder!
Men det var tydligen ett beprövat partytrick!
Var också tvungen att testa...
Jag repeterar, om detta vore på riktigt vore jag död.


OBS! Bilden är ett montage. *asg*

Efter en kylig och något ostadig promenad hemåt i natten ramlade jag i säng någon gång efter två. Kollade på bilderna från kvällen innan jag somnade..
Herrejösses!
Tack bästa AnnaCarin och Anna-Karin för en kanonkväll!



Morgonstund med smak av snor och slem.
Min förkylning hade inte precis blivit bättre, men inte heller så mycket värre.
Mamsen ringde och var sugen på en skridskotur på Runn, och det var jag också så det var bara att snyta näsan och se glad ut.
Det blev ingen lång tur, men det blev en skön tur!
Jag slipade på tekniken och lärde mig att "tåfjutta" iväg mig själv till en
högre hastighet, övning ger färdighet!

Efter isen övertalade jag min mor att vi skulle åka direkt till Maxi istället för hem till mig emellan. Men hon skulle då inte "gå på Maxi som en tomat i ansiktet och i säckiga täckbyxor som nåt annat slo", så hon körde minsann in bilen vid en busshållsplats i Ornäs (på en ganska vältrafikerad väg), drog tröjan över huvudet och stod i bara bh innan hon fick på sig den andra tröjan.. Ca 50 meter längre bort stannade en mötande bil.. jag vill få det till att han kanske stannade och pratade i telefon, men faktum är att han inte åkte igen förrens vi gjorde det... Mamsen muttrade att "har han aldrig sett en stor bh förut va?", sen drog hon ner täckbyxor och långkalsonger och drog på sig ett par jeans.. "å så röööva framme".. Herregud.. är det verkligen min mor som gör såna tokiga saker?
Börjar fundera på om jag inte är ett hittebarn ändå?

Nu ska jag ta en skön dusch och packa lite, sen ska jag möta upp J
på stan för en gemensam kväll på fraggelberget!

*~*~*~*~*~*~*

Fick ett sms.
Kärleken kommer - kärleken går.
Ingen kan tyda dess lagar.
Tråkigt.

You just call out my name
And you know wherever I am
I'll come running to see you again
Winter, spring, summer or fall
All you have to do is call
And I'll be there
You've got a friend

Kommentarer

  • mams säger:

    Jag sa att jag INTE ville bli uthängd på bloggen! Nu får man väl en knäpp på näsan för förargelseväckande beteende också? Men kul var det!

    2009-02-25 | 17:01:18
  • Anna Andersson säger:

    Sitter också här och skrattar så tårarna sprutar efter att ha läst ditt inlägg haha

    2009-02-25 | 17:14:22
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Anna G säger:

    2009-02-25 | 18:01:46
  • Anna G igen säger:

    Hahahahaha, jösses vad roligt!!! Jag älskade allt från prutten till Karin =)

    Kram

    2009-02-25 | 18:02:39

Kommentera inlägget här: