luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Skoter-cool!

Kategori: My life..

Så här "dagen efter" så känns det fortfarande skönt att ha klarat av sångcoach-utmaningen igår.. Jag kan ju om jag vill! Banne mig!

Jag fortsatte gårdagskvällen med tacos hos J och E, sen blev det melodifestival och "rita hockey-målvakts-klubba-tävling"! Jag kom tvåa!
"Fyra i rad" var jag däremot oslagbar i!
Hoppas du övar lite i buan nu J, det kan du behöva! *blink*
Mysiga stunder med mysiga människor!


Hade klockan på halv åtta i morse, vi vaknade lite tidigare, J gick upp, men jag
fick dra mig en stund och gick sen upp och möttes av detta:


Lyxfrulle på fraggelberget

Sicken kille!
Finns det nåt bättre än frukost?
Åkte hemåt vid niotiden, kom ända fram till dörren innan jag upptäckte...
...J's nycklar i min jackficka istället för mina.
Jag var nämligen ut och satt i motorvärmaren i morse (sladden låg i garaget som jag låste upp med J's nycklar), stoppade väl ner nyckeln i fickan medans jag grejade med sladden.. Sen kom jag in och viftade (tydligen med min egen knippa) med nyckeln och undrade var han ville ha den. Satt in den i nyckelskåpet och tänkte inte mer på det.
Tur att A-K har en reserv!

Idag var det så dags för premiäråket på skoter...
De sägs ju att även amatörer använder Blåkläder, nu är det bekräftat - även
amatörer använder riktiga skoterkläder!!
Shit pommes frites va cool jag blev i A-K's kläder!!


Skoter-cool!

Ni kanske tycker jag är störtlöjlig - varsågod - men jag kände mig cool cool cool!
...
Vi tog A-K's buss och åkte (efter ett nyckel-bytar-möte och fika-inköp vid Maxi), hem till L i Dalvik. Vi väntade in två till innan vi gav oss iväg på de vita vidderna.
Efter ca 200 meter lyckades jag VÄLTA första gången!! *asg*
Men som tur är så var jag ju ute med proffs,
så jag stod och såg på när de ställde allting till rätta igen!
Det blev totalt tre vältningar.
Desto fler pareringar som hade kunnat bli vältningar.
A-K var iaf stolt över mig!
Och jag är helnöjd med dagen!
Kul - fast lite läskigt också - men mest kul!

  
Första pausen vid ett utsiktstorn någonstans i Milsbo-trakten
  
Utsikt från tornet, Korvpaus vid bryggan i Dalvik

 
Kaffepaus hos Anna och Mats i Vika

Avslutar dagens inlägg med en underbar bild på den bästa!


A-K goes wild med fönsterskrapan!

Nu kommer jag sova som en prinsessa.
Natti natti!

Kommentarer

  • mams säger:

    Det kallar jag att ta vara på livet! Ta för dig och upptäck dina vänners spec.kompetenser, prova du också och upptäck att du i sämsta fall överlevde genom att uthärda - och i bästa fall får en känsla av:-Yes, I did it! och bara det ger en härlig endorfininkick.

    2009-02-23 | 09:13:39
  • mams igen säger:

    ...nästa utmaning blir kanske när du tar med dig

    A-K och Loppa på scengolvet för att sjunga? hi, hi

    2009-02-23 | 09:15:20
  • Anna säger:

    Bra idé, detta tål att tänkas på! :)

    2009-02-23 | 14:07:58
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här: