luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Dear Mr Plogkille

Kategori: My life..

Klockan 9:30:
Jag snöar inne!
Var kommer allt vitt ifrån egentligen? Det har säkert snöat en decimeter i natt..
Har ingen vidare lust att kliva utanför ytterdörren idag...
Burr!

Klockan 11:00:
Fortfarande snöväder.
Okej, jag måste göra något och det NU!
Kastar mig i duschen, klär mig, hittar inspiration till operation upprensning.
Börjar rensa... en stund senare - boooooringggg!

Klockan 12:30:
Inget slut på snöandet.
Nu har den där kökssoffan skrikit mitt namn hela förmiddagen, jag måste väl..
Sandpapper fram, slipa slipa slipa.
Slipdamm överallt.

 
Före och efter slipning.

Klockan 13:15:
Färdig! OCH det har slutat snöa!!!!!
Ringer J och bestämmer träff vid sportfältet för lite skrillor.

Klockan 14:45:
Det har börjat snöa igen.
Ringer J och säger att jag är på väg..
Hade inte räknat in en isig snöboll till bil och fastkörning i tidsplaneringen.
Väl på plats vid sportfältet hittade jag J och E slirandes Volvo.
Det leendet går inte att ta miste på - vad är det med män, bilar och snö?
Det blev några varv och ca 8 km åkta på banan iaf.
Kändes skumt att va ute och åka skrillor på en cykelväg, men positivt skumt!

 

Klockan 16:30:
Vi kommer överens om att ta det medhavda fikat i värmen på Fraggelberget istället för på ett av de utplacerade och översnöade borden.

Klockan 18:30:
Åker hemåt. Upptäcker att plogen fortfarande inte vart på parkeringen,
kör fast litegrann igen, svär och tar nya tag. På plats.

Klockan 19:40:
Sätter mig här med lite nötter och en gammal skvätt kaffe från termosen.
Undrar just vad jag ska äta för kvällsmat.
Efterrätten blir iaf blåbärsmousse, det har jag redan bestämt!

Innan jag lägger mig ikväll blir det två böner.
Den ena till vädergudarna, den andra till plogkillen.
Det är kul med snö, men det räcker nu.
Amen!

Kommentarer

  • mams säger:

    Pappas flicka...tänk istället så ljust och fint det blir. Och tänk på oss husägare som måste skotta själva. I det perspektivet så är det bara lite synd om dig....och förresten så har jag ont i halsen och kan inte prata så det är lite synd om mig också - fast din far har det tyst och lugnt.

    2009-02-08 | 21:31:08
  • Maria i Motala säger:

    Ja du, mina föräldrar är i Thailand och kommer inte hem förrän om 3 veckor så jag måste skotta både hos mig och hos dem, så att det ser ut som om de är hemma, så de inte får inbrott. För tro inte att vi inte också har snöoväder här i söder, kommer typ en dm sedan töar det lite för att sedan fylla på med snö på isen, sedan töar det lite och sedan mer snö, alltså har vi typ 30 cm is hos oss just nu, GRATTIS ALLA MOTALABOR!!! Ja, ä inte bitter. Vi ses.

    2009-02-09 | 07:22:47

Kommentera inlägget här: