luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Tre griniga koffeinister

Kategori: My life..

Kaffetarmen har skrikit högt och länge idag!

Klockan ringde, snoozade endast två gånger, segade mig upp, höll på att somna ett par gånger på väg ur sängen men höll mig vaken genom att trampa på mobilladdaren.. Underbara morgonstund.... Eller?

Som alltid när man väl är uppe så piggnade jag ju till och var på jobbet redan 07:55 (kors i taket!), låste upp, larmade av, satte en kaffekopp i maskinen medans jag tog av mig jackan.. Hämtar muggen och hittar... vatten..
Någonting är galet med kaffemaskinen!
Noooo!!

Det dröjde ända fram till strax före klockan tre innan kafferepratörn' dök upp.
Då hade Rainer precis fått nog, grabbat en termos och gått in till Scandic och köpt en kanna. 50 kr fick åtminstonde tre griniga koffeinister på bra humör igen!

Var och lämnade blod idag..

 
Omvårdad men blåstucken..

Idag satte jag nytt hastighetsrekord tror jag minsann!
Knappa fem minuter tog det för den dryga halvlitern att rinna ut.
Tycker det känns bra att va blodgivare, det borde faktiskt alla som är friska vara!
www.geblod.nu
Do it!

Var och tränade Easy Line efter jobbet..
Easy Line är ett cirkelträningspass där varannan station är en stepup-bräda och varannan en styrkemaskin med luftmotstånd.
Totalt 18 stationer och man kör 30 sekunder på varje, tre varv.
Det kan va ett rätt soft pass, det kan också va hur jobbigt som helst!
Som jag sagt tidigare - här sparas det inte på nåt krut!


Somliga säger att jag får lockigt hår när jag svettas..?

Det måste ha varit bristen på blod som gjorde att rummet snurrade halva sista varvet, men det kan också ha varit det att jag gjorde ALLT för att kompensera mitt intag av geléhjärtan tidigare under dagen..

Hur som, kvällen avslutas i lugnt tempo med en dusch, en pyamas och
några äggmuffins till middag.. Nytt recept, helt klart värt att testas!


Äggmuffins på gång!

Receptet hittar du här!
Smarrigt!

Nej, nu ska jag gå och diska undan lite här, sen blir det inte mycket mer..
Ha de gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: