luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Make love, not War

Kategori: My life..

Mitt sötsug är så gott som bortblåst numera, förutom efter just en grej.
Hela dagen har jag varit oerhört sugen på marsipan..?
En sån där som är överdragen med mörk choklad.. eller ja, en sån som ingen
annan vill ha i chokladaskarna.
Ååååh va gott!!
*karaktär*

Idag ringde det i mobilen.
"Ja hej, ja just ja, ja men visst, jaha ja.."
Nu är tid avsatt för sångcoaching av Mockfjärds kyrkokör - Halleluja!
Jag har haft lite dåliga vibbar inför detta ska jag villigt erkänna, men nu känns
det rätt okej ändå, tror tom att det kan bli lite kul!
Dags att damma av sångböckerna och plocka fram lite roliga sångövningar!
Va viva, va vova, va viva, va vova, va viva vova viva vova!
Saker och ting blir vad man gör det till, iaf vill jag då tro det.

Var tvungen att tysta shoppingtarmen på lunchen...
Den skrek och skrek och tillsist var jag helt enkelt tvungen att gå in i kläddjungeln på Intersport.. Den tystnade inte förrens jag hade inte bara ett, utan två par träningsbyxor i shoppingpåsen! Tyvärr så tror jag att den råkade få syn på några träningslinnen/tröjor också.. får hoppas att den tittade bort just när vi passerade, annars kanske den börjar skrika om någon dag igen...
Alla vet ju hur högt en shoppingtarm kan skrika liksom! *sss*
Dessvärre glömdes klädpåsen kvar på jobbet så det blir inga bilder.

Idag fick jag reda på att någon (några?) i min direkta närhet väntar barn!
Superkul, det kommer att bli ena goa ungar! :)
Make love, not war!

Måste bara berätta att jag lyckats med bedriften att få A-K att rodna idag!
Det är inte ofta hon blir röd om kinderna inte, men idag när jag tvingade henne spela upp en låt med gitarren (som hon för övrigt sitter med mer än datorn numera *ler*) DÅ rodnade hon som en försynt liten flicka minsann! Oj oj..
Efter det gick vi hem till mig och medans hon fixade mat (tacosallad) så hann jag städa lite. Jag har tvättat, plockat ur diskmaskinen, vikt ren "gammal" tvätt, hängt tvätt, dammsugit och torkat golven.. Inte illa va?
Snart stupar jag i säng, tror inte ens att den där Mr Blund behöver slänga nåt grus i ögonen på mig ikväll! Härligt!

Får väl se hur mycket jag hinner läsa i boken innan jag 
somnat med den över ansiktet..

Natti!

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    ja måste gratulera till att fått akf att bli rödom kinderna!!



    bra jobbat :)

    2009-02-03 | 22:47:32
  • mams säger:

    ...undrar om jag ska ansluta mig till Mockfjärds kyrkokör? Vet du om de behöver någon som kan svaja över hela tonregistret....och låta som en katt i mars hela tiden?

    2009-02-04 | 06:29:49
  • Anna Andersson säger:

    Jag har en kompis vars shoppingtarm började låta illa idag och det slutade med att han shoppade för 56 000 på IKEA!!! Vi får vara glada att våra shoppingtarmar inte är fullt så krävande i alla fall hihi

    2009-02-04 | 16:19:52
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: