luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Stiltje

Kategori: My life..

Jag lever väl, äter bra, tränar och sover gott.
Varför märks det inte på vågen??
I morse var det dags att ställa sig på den där igen.
Jaha... Förra veckan stod jag stilla och nu hade jag GÅTT UPP 1,2 kg!!
Det här är inte rättvist!
Antar att jag ska va nöjd för att jag känner mig så mycket piggare och mer alert än tidigare, men det vore ju kul om man kunde få gå ner nåt kilo också.
Ska jag behöva kämpa ännu hårdare?
Folk säger att det verkligen syns skillnad, en del tom från vecka till vecka.
Men jag stirrar just nu blindt på vågen och måttbandet. Stiltje!
Allvarligt talat, för ett år sedan vägde jag endast 5-6 kg mer än jag gör nu,
och som jag kämpat sen dess...
8 kg kvar till sommarens mål, det känns rätt tufft och omöjligt just nu.
Tips? Någon?
*suck*

Nu ska jag strax packa ihop här på jobbet, sen drar jag mig till Maxi, till mormor, till Medväga och tillsist Mockis. Där kommer jag att falla i koma.
Den här människans ögon är trötta idag!
Kroppen är lite öm efter gårdagen, men inte värre än att jag gillar det!
A-K däremot var inte så glad åt sin kropp idag.. *fniss*

Sångcoach-upplägget är färdigt, nu väntar bara själva utförandet.
Något som jag ser ifram emot med blandad förtjusning.
En del av mig tycker det ska bli kul, en annan del är livrädd.
Håll tummarna... Hårt!

Dags för Maxi.

Kommentarer

  • Sebastian säger:

    Anna, mitt enda råd är att se till att älska dig själv för vad du lyckas ta dig igenom med sådan inställning och sådan glädje. Den som drar ett måttband runt din midja eller väger dig för att väga den kärlek den ska ge dig är inte en vän och är inte där för att finnas För dig utan endast emot dig. Du Vet att du är mer än bara ett par siffror på en våg eller endast en punkt på ett band - du är unik, bra och modig som vågar kämpa dig ur vad många fastnat i och du borde inte vara annat än stolt. Du är en förebild, en omtyckt sådan! Puss

    2009-02-20 | 18:23:50
    Bloggadress: http://basc.blogg.se/
  • mams säger:

    Anna!

    Såna goa vänner som skriver som Sebastian just gjort önskar jag att jag också har. Jag instämmer med föregående skrivare.

    2009-02-20 | 19:12:25
  • Johan säger:

    Men du Anna, vad gör väll ett kilo hit eller dit? Förstår att du tycker som du gör, men tänk såhär, du kommer att behöva det dä kilot i vår när vi ska ut och hoja en 10- 12 mil varje dag. ler eller när vi ska vandra i Gyllbergen i flera dagar utan mat och bara äta vad naturen har att erbjuda! ler igen Jag tycker att du gör det riktigt bra, du är alltid så glad och håller humöret på topp, ibland måste man stanna upp en stund innan man tar nya tag, se det lite mer på sikt så har du gjort det super BRA! Det kanske är mitt fel, att gå på toa är ju alltid lite "svårt" när man nyss träffats. asg Skämt å sido, du är kanoners Anna. Sebastinan vet vad han talar om. Puss puss!!

    2009-02-20 | 19:35:22
    Bloggadress: http://johanowski.blogg.se/
  • Anna - herself säger:

    Ni rör mig till tårar!!

    Tack snälla, snälla ni för de fina orden!

    2009-02-20 | 19:43:14
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/
  • Anna Andersson säger:

    Anna, du skriver det jälv: Du lever väl, äter bra, tränar och sover gott! Det är det viktigaste! I det långa loppet så kommer det att bli bra serrö. Det fixar du!

    Krama

    2009-02-21 | 10:35:57
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: