luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Jag och Mohammed Ali

Kategori: My life..

Idag har det vart lite action i mitt liv må ni tro!

Jag träffade självaste Mohammed Ali idag... på Borlänge Sjukhus.
Ja ja, ska börja från början.

Ringde till vårdcentralen idag igen, mitt knä har fått "knäpp" och känns rätt instablit så jag tyckte det var lika bra att kolla upp det. Fick prata med samma sköterska som sist och hon bokade in mig på en tid klockan två.
Jag åkte dit i tid, var där redan tio i. Här börjar "fenomen sjukvård".
När klockan var tjugo över två och jag nästan tänkt efterlysa någon,
dök tillsist en sköterska upp. Hon visade in mig i ett rum och där fick jag ÅTERIGEN vänta.. Läkaren - Mohammed Ali "nånting" (och jag skojar inte, han hette verkligen så) - bad mig ta av brallorna och sen började undersökningen... Vi hade rätt grava kommunikationsproblem, men tillslut kom vi fram till att jag skulle åka in på en akut-röntgen i Falun... Akut?? Hmm...
Ja ja.. det hände en massa saker som inte går att förklara i skrift,
men som är rätt roliga, så ser ni mig så får jag förklara.. *fniss*
I alla fall.. kom in till sjukan och kom efter några om och men även rätt..
Här utspelade sig sedan någon slags "Sunes sommar"-fotografering, fast med olika patienter på ett röntgenbord.. Ha ha.. Det var skrattretande! Hur som, knät är intakt och jag får helt enkelt vänta ut smärtan..
Känns iaf bra att jag vet att skelettet är helt!

 
I en sal på lasarettet...

Fick iaf åka hem lite lugnare och kanske med aningens mindre ont
nu när man vet att det inte är någon fara!

Fick äran att dela en middag med levande ljus och ett glas rött med J.
Hög mysfaktor!! Måste ju ladda upp J-balansen så jag klarar helgen..

Apropå levande ljus och helgen..
Jonas fick agera brandman och göra en utryckning till Stationsgatan ikväll.
När inte "mamma" är på plats glöms en del grejer bort, tex att släcka alla ljus.
Tur att man har så trevliga konkurrenter! ;)
Och apropå helgen, jag måste verkligen packa nu..
Eller skulle jag bli packad?
Öööhh.. vi får se! *asg*



B.T.W (By The Way), jag fick med mig ett av röntgenkorten hem...


Mo ha ha ha ha..

Sov gott vänner!

Kommentarer

  • Jesper säger:

    knaz-anna!

    Längar tills i morgon hojaja ratt och roder här kommer vi! PUSS

    2009-01-22 | 23:00:43
  • Anna Andersson säger:

    Skönt att knä-knäppet inte är något allvarligt. Nu är det bara att hoppas på att det blir bra snart! Kram

    2009-01-22 | 23:10:42
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • BassE säger:

    men min favorit höna, upp på bena igen så att vi kan leka i snön i helgen!!

    2009-01-22 | 23:41:56
    Bloggadress: http://basc.blogg.se/
  • mams säger:

    Vilken röntgenbild - är du säker på att det inte var magen de röntgade? Du kanske fått i dig nåt olämpligt?

    2009-01-23 | 12:49:35
  • Anna G säger:

    Hahaha, vilken rolig bild!! Skönt att du är hel iaf, och hoppas att du blir frisk snart. Kram

    2009-01-23 | 22:24:18

Kommentera inlägget här: