luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Robin Hood och jag

Kategori: My life..

"Förlåt mig fader ty jag har... shoppat...rätt mycket!"

Det sägs att man blir som man umgås.
Anna J var in till oss idag på förmiddagen. Hon hade shoppat...
Två partydressar, en riktigt häftig med "fransar" á la Charlotte Perelli och
en mer neutral finklänning med strass.


Det blir Anna och Perelli..

Min shoppingtarm skrek åt mig att jag borde göra detsamma och man vill ju inte göra en shoppingtarm besviken, så på lunchen lättade jag på lädret..
Första gången den här dagen ja..


..och så blir det Robin Hood och jag! (dålig bild)

Frågan är nu bara om det verkligen var en sån här jag ville ha?
Provade den först i brunt, men jag kunde inte bestämma mig för om jag såg ut som hämtad ur en Robin Hood-film eller inte, så när expediten sa att den fanns i en annan färg nappade jag på det.. Fast jag ryggade något när jag såg färgen.. Plommonlila..? Det är en färg som aldrig någonsin excisterat i min garderob.
Måste kanske vänja mig succesivt, små doser varje dag.
Återkommer till ämnet snart..

Har återigen haft anledning att skratta hjärtligt åt min chef idag!

Det har med tejpade bröstvårtor att göra, mer än så vågar jag inte skriva här..
*mo ha ha ha*

Var med om nåt konstigt idag.
Jag är ju fortfarande lite snorig efter förkylningen och måste snyta mig lite titt som tätt under dagarna. Idag hade det knappt behövts snytas alls och det var därför jag tyckte denna händelse var så konstig.. Jag var uppe i arkivet och höll på, böjde mig ner för att hämta en akt när... Dropp, dropp, dropp.. I "näsblodspanik" kastade jag huvudet bakåt och höll för näsan med ena handen!! Men?? Snor!?!? Eller va fasiken det nu va egentligen? Det var liksom som tårar i konsistensen, det var INTE näsblod och det var hastigt övergående.. En lokal skur liksom. Det var som om min kran var en kran. Dripp dropp ur lilla näsan. Hmm?

Igår efter träningen var jag vrålsugen på blodpudding men höll på att börja grina när jag insåg att lingonsylten var slut.. Idag fick jag min blodpudding!
Götta!

Åter till shoppingtemat.
Har någon av er läsare vart med om en så kallad shopping-koma?
Jag tycker att jag har rätt bra koll på mig själv när jag är i köpcentrum, men när jag väl börjat handla så köper jag grej på grej på grej.. Och när jag kommer hem med påsarna vet jag knappt vad som finns i dem! Men jag brukar visserligen bli nöjd med innehållet iaf. Jag har egenhändigt döpt det till shopping-koma, men det finns säkert en diagnos för liknande infall.. För att släta över det hela litegrann så ska jag ändå låta meddela att jag sällan eller aldrig gör dåliga affärer! Idag tex, Robin Hood-tröjan kostade 199 kr (rea), sen fick jag två par brallor och tre tröjor för strax under 500 spänn på KappAhl (halva reapriset för medlemmar!). Det dyraste jag köpte var ett halsband på Albreckts.. Det kostade 240 spänn på rea det med.. Så summan av kardemumman är ändå att jag fått rätt mycket för en prislapp under 1000 kronor! Bra jobbat Anna! :)


  
Två av tröjorna och båda nya brallorna..
Fråga mig inte vad jag gjort med håret, för jag vet inte själv! *asg*

Dags för dagens dos.. och tandborstning!

Natti!





Det har hänt igen...
Var är världen på väg?
Varför?
R.I.P. Per.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: