luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Tjofadderittan

Kategori: My life..

Ikväll har jag haft en så kallad "ego-kväll"!
En sån där kväll då jag faktiskt är rätt nöjd med mitt eget
(och självklart missarnas) sällskap, jag gör allt jag vill,
skiter i allt jag inte vill, myser runt och har det bra!
Har lagat och ätit chévrelasagne som var om möjligt ännu godare än den brukar vara och efter det lyxade jag med GI-varitanten av "ost och kex", dvs ost utan kex men med vindruvor! Brieost och kärnfria gröna druvor... en närapå oslagbar kombination!


Vad är nu detta?

Min lök-ammunition! Funkar klockrent, inte ett öga är vått!
Köpte dessa skidglasögon för barn nån gång när jag var i Trysil..
Gangsingen (snåljåpen) i mig ville inte lägga flera hundra norska kronor på ett par i vuxenstorlek, utan valde dessa för en sketen hundring.
Men jag lovar - med lite tejp över lufthålen under glasen så är de skitbra!
Brukar dock försöka hålla mig en bit från fönstren.. ha ha

Har bästa planen inför morgondagens första del..
Tänkte gå upp strax före kl åtta, äta frulle och åka iväg på pumpen som börjar kvart över nio, köra ett pass och sen åka vidare ut mot isarnas viddar!
Förmodligen blir det jag och skrillorna, men kanske får sällis av Anna J!
Slog till på stort idag och köpte inte bara ett, utan TVÅ underställ!
Ett Craft som fungerar som "lager 1" (låter som om jag kan sånt här men det gör jag inte) och ett McKinley Microfiber-fleece som ska fungera som "lager 2"... Blev du inte lite impad nu A-K? Den som lever lär. :)
Hur som helst lär jag inte behöva frysa nu!


Microfiberfleecequinnan 

 Råkade ha säsongspremiären av Let's Dance på medans jag grejade här...
Shit pommes frites!! Morgan från "Hjälp" rockade verkligen!
Jag har nästan haft lite avsmak för honom efter jag sett de där scenerna,
men nu jäklar blev jag impad!
Go Morgan, Go Morgan!


*************

Skrev ju inget igår om hur jag spenderade kvällen..
Åkte direkt från jobbet hem till J som bjöd på exklusiv "torsdagsmiddag"!
Kycklingfileér med pesto, vitlök o grädde, serverat med klyftpotatis de lux?

 
Verkligen supergott! Och supertrevligt!

Han kan han! :)

Nu är det dags att avrunda den här dagen känner jag..
Värst va trött man ska va då det är fredag!?
Men hela dagen har liksom vart "tjofadderittan"!
Gla i livet! Gla i dej...

Natti natti!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Det där med glasögonen var en kul idé! Det ska väl va du till nåt sånt Anna hihi

    Annat tips för att slippa fälla stora krokodiltårar under lökhackningen är följande: Om du vet att du ska använda lök i matlagningen kommande dag, så låt löken ligga i kallt vatten över natten - vips, inga tårar!!!

    2009-01-10 | 05:58:07
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Loppa säger:

    Väldigt nyfiken på om du pallrade dig upp i ottan idag:-)

    2009-01-10 | 13:54:15

Kommentera inlägget här: