luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Långfärd, olja, mys och Maxi

Kategori: My life..

Det blev en riktigt skön tur på Runn idag!
Mams och paps hade vart på kupan och inhandlat skrillor åt paps, samt beställt åt mams eftersom de var slut i hennes storlek. De hämtade upp mig och vi åkte ut till Storsund. Eftersom mams inte hade något att åka på så skulle hon ta en promenad bara medans vi tänkte åka en sväng och sen vända. Men isen var riktigt fin och vi hade vinden i ryggen, så vi ringde mamsen och bad henne åka till Främby Udde och hämta upp oss istället! En riktigt skön tur!
Fast jag blir lite chicken-shaky ibland när jag inser att jag är mitt ute på en djup sjö med endast ett par decimeter is mellan mig och det kalla vattnet. Eftersom det var plusgrader idag så var det dessutom rätt blött på isen och den var lite mjuk på sina ställen.. Men jösses va fint det gick att åka! Höll mig på benen hela turen, "glömde" kanske säga att jag vurpade igår...?

När jag kom hem hängde jag tvätt, oljade in vitrinskåpen och tog det lite easy.
Det är himla skönt med helg må jag säga!
Jag kommer nog alltid att lida av söndagsångest.
Inte för att jag inte gillar mitt jobb, utan snarare för att det är så skönt att va ledig, göra det man känner för och sova ett par timmar mer per natt.
Just söndagar kanske man sover lite längre, sen gör man allt man inte hunnit göra tidigare, sen när det är dags att lägga sig är man trött, men inte sovtrött. Brukar kunna bli en bit in på småtimmarna och många räknade får innan man tillslut faller i efterlängtad koma.

Åkte förbi hos J när jag ändå hade "vägarna förbi" eller rättare sagt när jag skulle åka och handla nu ikväll. Fick en släng av J-absinens... :)
Det var kul att träffa honom och E (som jag inte träffat tidigare)!
Stackars J är förkyld, så jag såg det som min skyldighet att ge honom
mina överblivna - självklart oanvända - Lambi Mint Balm..
Fast jag hoppas såklart att han slipper använda dem! :)
Mys och pys alltså innan jag strosade runt på Ica Maxi i en timme.
Tips - storhandla på kvällarna, då är det lugnt!

Har ont i nacken/övre ryggen..
Kände det imorse först, ni vet när det sträcker så där på morgonen,
sen i bilen på väg till isen och sen dess har det bara vart stelt.
Hoppas det känns bättre imorgon. Får kanske plocka fram min nack-kudde..
Det kanske är träningsvärk förresten? Eller sträckte jag nåt i gårdagens vurpa?
Nåja, det blir nog bra.
Imorgon blir det spinning för hela slanten! Wiiiee!
Synd bara att jag måste jäkta så förbenat, passet börjar 17:10..
Nåja, det blir nog också bra.

Dags att gå och räkna får...
Natti!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Tips! Du slipper stressa om du istället går och boxas med mig kl. 18.15:-)

    2009-01-11 | 23:05:11

Kommentera inlägget här: