luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Lyxomelett eller lyxgröt? Valet är ditt!

Kategori: My life..

Så var det lördag kväll och jag ger er en snabbis! ;)

Vaknade runt nio, låg och lyssnade på "Ring så spelar vi" ända
till kl tio då det var dags för "Melodikrysset"..
Åt en härlig frukost, bestående av gårdagens rester, och J gjorde 
sin favoritfrulle - "lyxgröt"..


Min frukost; en "lyxomelett" med bacon, lök, broccoli, svamp och tomat.


Ja, ni ser rätt... Fullkornshavregrynsgröt med bacon och lingonsylt..
Det ska tydligen va en höjdare, jag är skeptisk men nyfiken!

Vi begav oss senare mot Runn och dess vidder
(efter ett snabbt stop på Cykel och Fjäll för inköp av knäskydd!).
Det blev 1,7 mil på den fina banan!
Kändes skönt att åka idag, aningens skakis i början bara,
men man kommer in i det ganska fort!
Vi åkte nästan till Storsund och vände, mörkret började falla så vi vände i tid.



Ikväll har jag besök av "hantverkar'n", just nu ligger han under mitt tvättställ och fixar vattenlåset, då har han redan fixat kranen i köket, kranen i duschen, kranen på tvättstället, kalket som blivit av allt droppande och säkert en del städning under badkaret också.. Oups! :)
Jag har ju inte bara suttit och kollat på, men att jämföra det han har
åstadkommit med en chévrelasagne-middag vore orättvist!
Men gott var det!

Dags för en klapp på hantverkaraxeln!
Kram på er!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Gröt och BACON???? Det låter onekligen väldigt konstigt. Men man ska ju prova allting en gång ;)

    2009-02-01 | 00:30:46
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • mams säger:

    Fick han bara en klapp på axeln? Snålt!

    Och du...nej, jag vill inte veta om han fick nåt annat.

    2009-02-01 | 17:57:50

Kommentera inlägget här: