luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Den bästa maskinen

Kategori: My life..

Är så trött att jag har problem att hålla ögonen öppna...

Hade en supertrevlig kväll här hemma med Grill-Britt igår, blev väl inte supersent, men på fredagar är man ju rätt seg så vi bröt upp i tid.
La mig på spikmattan och läste en stund innan jag tänkte "jag tror jag släcker och blundar en stund"... Sen vaknade jag halv tre på natten och fick dra loss mattan från ryggen! Den har verkligen en sövande effekt på mig! :)
Kan väl aldrig tänka mig att det är "farligt" att ligga så länge på den om man är frisk och inte tar mediciner, så det gjorde säkert bara gott!
Vaknade sen vid åttatiden i morse av katterna som kom och gosade och ville få upp mig ur dvalan, låg och drog mig en stund innan jag gick upp, åt frukost och drog iväg på träning. Spinning stod på schemat!
Lill-Hitler (som Loppa brukar kalla henne) hade passet.
Om jag säger att jag var svettig efteråt så ljuger jag - jag var dyngsur!
Har haft fullt sjå att återställa vätskebalansen under dagen.

Hur som..
När jag kom hem packade jag upp "ångmaskinen" jag lånat av H på jobbet.
Jag säger då det - ska ni någon gång avlägsna en bård eller tapet - använd en ångmaskin! Det var bara att dra bort skiten efter en kort behandling!
Nu har ju jag iofs special special eftersom jag har dubbla bårder att ta bort,
men den översta och typ halva den undre är redan borta.
En vända till så är skiten väck!
Sicken bra maskin!

Åkte sen mot Mockis och tittade på A-K's nyinköpta hus!
Hon kommer att få pyssla lite ett tag framöver, men det kommer bli kanon!
Tycker det är tufft av en tjej att bara skaffa hus sådär.
Tror inte jag skulle kunna sköta ett hus helt på egen hand iaf.
Insidan är väl en grej, men det är ju rätt mycket jobb med trädgård och exteriör.
Tuffa brudar jag har att göra med! :)

Ikväll har vi vart till Fagerberget på 80- och 64-årskalas!
Vi fick god mat (porterstek med sås, sallad och eld-kokad nypotatis),
kaffe och jordgubbstårta. Smakade riktigt gott!
Vi bröt upp precis innan knotten skulle få oss att bryta ihop...
De små liven.

Nu är det dags att dyka ner i sängen innan jag somnar på tangentbordet.
Godnatt där ute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: