luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Blå, blå är fingrarna....

Kategori: My life..

Tycker inte om att låta mitt humör gå ut över oskyldiga.
Om någon får tre ord att beskriva mig så är det mer en regel än undantag
att ordet "glad" dyker upp. Idag har jag inte gjort skäl för det.
Kombinationen av att jag snart har semester och just nu har rätt många
bollar i luften lockar inte fram mina bästa sidor.
Fast jag har ju höga krav på mig själv..
Hörde min stämma vara kort mer än en gång mot folk jag bryr mig om,
men efteråt lyfte på luren och bad om ursäkt. Sån är jag också.

Lugnade ner själen med en blåbärspromenad i skogen tillsammans med A-K.
Plockade ca en liter för hand - vilket är urbra eftersom du slipper rensa - och dessa har jag nu fördelat i byttor och fryst in allt utom det jag tänkte ha i frukosttallriken imorgon. Härligt med egenplockade färska bär!

Ska skrubba händerna noga nu, sen tänker jag sätta upp min nya hissgardin!
Är nog dags för lite bilder här snart igen...

För övrigt funderar jag på att starta en klubb - "Vägra gå två gånger".
Blev att tänka på det igår när jag än en gång lassade armarna fulla.
Undrar hur många gånger grannarna har sett mig kånka på liiiite för
mycket och balansera fram på gången mot min ytterdörr?
Med de nyuppsatta bommarna så tvingar de mig till ett fortsatt bubbande.
Vet ni hur jobbigt det är att gå två gånger när bilen står säkert 75 meter bort?
Då går jag hellre EN krånglig gång!
Detta kommer säkert kosta mig en puckelrygg eller förslitningar i handlederna
i framtiden, men den dagen tar jag den smällen.
Säg till mig bara om ryggen börjar kuta uppseendeväckande mycket...

Hissgardin, hänga tvätt och slutligen spikmatta med "Tyskungen".
Då glömde jag klämma in jordgubbarna jag köpt...
... får nog bli frukt- och bär frulle imorgon! :)

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Man kan åxå säga: "Den late bär hellre ihjäl sig än går två gånger"=)

    Den klubben är jag med i!!

    Kram//Loppa

    2009-07-28 | 21:47:15
  • Anonym säger:

    Och jag gör nog motsatsen, går hellre fler enkla och snabba gånger...ler

    2009-07-29 | 08:40:07
  • Anna G säger:

    Jag är oxå med där! :)

    2009-07-30 | 13:09:19
  • Anna G igen säger:

    Alltså i engångsklubben ;)

    2009-07-30 | 13:09:49

Kommentera inlägget här: