luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Aj-Aj-Ont-Ont

Kategori: My life..

Ska man gnälla över eller välkomna ofrivilliga slappedagar?
Idag är jag nog tvungen att välkomna den..
Redan då jag sträckte mig efter snooze-knappen imorse visste jag
att det skulle bli ett par stela dagar framöver och nu när kvällen närmar sig 
känns det som allra bäst när jag ligger raklång på soffan.
Det gör aj-aj-ont-ont i musklerna...
Hade en tanke om att lufta cykeln efter jobbet, men den blev inte långvarig.
Nog för att den säkert gjort gott för mina stackars ben, men nej, inte idag.
Och att ta en promenad är inte att tänka på, hälsporre-invation pågår.
Gick till apoteket och köpte ett "riktigt" hälsporreilägg för 170 kr idag.
Jag ska bli bra, jag avskyr verkligen att inte kunna springa och gå!
Nu i helgen gör jag förmodligen revolt och vandrar, med eller utan hälsporre.

Det jag lyckats åstadkomma efter jobbet är 50 lästa sidor i boken, två maskiner tvätt, en maskin disk, en powernap på soffan och en halväten mintkrokant...
Det sista visar det som mitt samvete tvingade mig till att redovisa.
Imorgon.
Imorgon blir det matdagbok och träning!
Fy vilken dålig karaktär jag kan ha.

Precis i ögonblicket jag skriver ovanstående ser jag följande ord:
Kom ihåg - Ta vara på de frodiga ljusa sommarnätterna,
kärleken och din tid på jorden
.

Imorgon börjar operation "ta hand om dig"!
Ikväll slappar jag vidare, något bättre till mods!

Kommentarer

  • ma säger:

    Har du en poetisk ådra också? Från vem?

    2009-06-22 | 22:11:33
  • Kanske från moster :D säger:

    2009-06-23 | 07:40:43
  • em säger:

    Oh jaghar också börjat med operation "ta hand om dej" det behövs efter midsommar=) Kram

    2009-06-23 | 13:51:45
    Bloggadress: http://emlanpemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: