luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Utlovat recept

Kategori: My life..

Fiskgrytan blev supergod!
Receptet hittade jag i ICA's tidning Buffé och här kommer det;

Lax- och fänkålspanna med äpple
Mycket lättlagad mat som passar utmärkt en fredagskväll.



FÖR 4 PERSONER
Koka 3 dl ris enligt anvisning på paketet.
Skär en liten fänkål (250g) i skivor. Dela, kärna ur och skär ett äpple i klytor. Skala och finhacka en gul lök. Fräs det i 1 msk margarin.
Tillsätt 1 tsk curry, 1 msk tomatpuré och 1 hönsbuljongtärning.
Skär 400g skinn- och benfri laxfilé i 2-3 cm stora bitar. Tillsätt laxfilé och
2½ dl mellangrädde. Låt grytan sjuda tills laxen är klar, 5-10 minuter.
Smaka av med salt. Servera med riset.
Jag åt råris till. Delade äpplet i mindre bitar och chansade på mängden med allt annat. Hade i mer tomatpuré än vad som står och istället för mellangrädde tog jag vispgrädde och hällde sen på ytterligare ett par deciliter vatten. Hade inte så mycket lax så jag drygade ut med pangasus-filé och det funkade utmärkt.

Imorse när jag var som allra tröttast kom jag på att det faktiskt är dag före helgdag idag, något som vanligtvis förkortar min arbetsdag med ett par timmar.
Men så var tyvärr inte fallet, istället - jobb, jobb å jobb..
Men vad är väl en bal på slottet eller några extra timmars fritid..?
Nu är det iaf fredagkväll och hela helgen ligger framför oss!

Ska rafsa ihop lite grejer och åka till J ikväll.
Bestämde mig faktiskt på vägen hem för att jag ska ta cykeln.
Lite gratis motion och det tar inte så mycket längre tid heller.

Ja men trevlig helg då! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: