luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Stödvila

Kategori: My life..

För blott 140 riksdaler fick jag håret tvättat, hårbotten masserad, topparna
trimmade, frillan fixad och dessutom ett trevligt samtal.
Finns det nåt bättre än att dra fingrarna genom ett nyklippt hår?
Önskar bara att jag hade haft lite fräsch kulör också, men man kan inte få allt!

Idag lämnade jag kontoret strax efter klockan 15.
Ett par timmars kortare arbetsdag är verkligen kännbart - i vanliga fall.
Denna dag svängde jag förbi kaoset på systembolaget innan jag bestämde mig för att skippa träningen jag tänkt gå på och istället åka hem och vila en timme.
La mig på spikmattan och började läsa en ny Läckberg-bok. Blev lite sömnig så jag flyttade ner mattan till benen och sen slöt jag ögonen en stund.
Eller närmare bestämt i tre timmar....
Vaknade sömndrucken vid halv åtta.
Så kan det gå!

Nu ikväll har jag bara slappat ätit lite och sen framför teven.
Man måste få ha sånna dagar ibland också!
Imorgon ska jag gå upp i tid och fixa sånt jag inte hunnit/velat göra idag.
Fast det kanske är bäst att ställa klockan ändå.

Åter till Grannfejden!
Natti!

Kommentarer

  • ma säger:

    Välkommen in i fakirfamiljen, jag somnade också på min spikmatta och sov riktigt gott en stund...

    2009-06-19 | 09:08:27

Kommentera inlägget här: