luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Gruvor, berg och myrmark

Kategori: My life..

Idag har jag en "sådär"-dag.
Många faktorer som får mitt humör och sinne att vackla.
Jag har en PMS med magkramper som inte är av denna värld, svullna ben och ömmande hälar, känner mig uppsvälld, fet och ful, trött, lite grinig, psykiskt trött efter jobb jobb och jobb, bitter för att jag inte KAN träna vad jag vill, sur för att jag inte ORKAR träna. Och så saknar jag J som är i buan och arbetar med slåttern. Och A-K åker ut på jobb. Mitt hem är en enda röra med möbler och blommor huller om buller (föreningen målar fönsterbågarna). Jag har haft bättre dagar...

Jag skulle vilja ta en svettig springtur, verkligen kämpa tills jag känner mjölksyran i benen och blodsmaken i munnen. Eller åtminstonde en helande promenad runt älven, men men, vill man inte alltid ha det man inte har?

Har iaf gjort det bästa av min dag och shoppat lite idag.
Två par skor och två tröjor blev mina!
Och så är papsen hemma från sjukhuset igen!
När jag tänker efter så har jag det nog rätt bra också...
Kan ju luta mig tillbaka och minnas:

Helgen som var.

På lördag morgon hämtade J upp mig och vi åkte först upp till buan där vi packade ur den föda vi planerat inta under helgen.
Packade en varsin rygga med nödvändigheter och gav oss iväg.
Parkerade bilen i Grangärde, trampade sen runt Nyhammar, Sunnansjö, Saxdalen och en massa andra småbyar innan vi kom till Ludvika. De har asfalterat en gammal nedlagd banvall, så vägen var verkligen kanon! Stannade vid vattnet och åt matsäck, trampade oss vidare runt Väsman med en avkrok till Lekombergs gruva. Innan vi kom upp ditt fick jag ett litet utbrott och blev arg för att mina ben inte på cykeln orkade bära mig hela vägen upp. Höll på att resultera i en vurpa men jag hann parera i sista stund. Stackars J fick se monstret som kommer fram iband..
Vi beundrade utsikten och gick en runda innan vi fortsatte.
När vi kom tillbaka till bilen hade vi cyklat nära på 7 mil!
Det är min längsta cykeltur någonsin!

  
  
Redo för avfärd, smörgås- och saltgurkepaus i Ludvika,
utsikten i Lekomberg och min glada nuna (bjuder på den)..


På vägen "hem" stannade vi vid Gammelgårdssjön och tog årets första dopp!
Det var faktiskt ganska behagligt, inte alls så kallt som jag trott.
Väl hemma så grillade vi och sen spelade vi kort till sena kvällen!

På söndagen åt vi frukost i lugnt och ro, sen packade vi ner fika och
nödvändigheter och gav oss iväg på en vandringstur.
Vi gick förbi Stor-Olles, Bergslagsstugan, Dragsjön, Dragbergs gattu och Prästbuan, en tur på ca 1,3 mil. Mina fötter blev dyngsura efter 2 km och höll sig så tills vi kom hem.
Tyvärr så började jag få rätt ont i hälarna då vi var halvvägs, så den optimala njutningen uteblev för min del, men jag kan verkligen rekommendera att ta en tur så där. Det är så mycket vi inte vet om naturen...
Och den som tror att vandring är för veklingar får tänka om!!

  
  
 


Ni som är lite pigga i benen, inte för stappliga och sugna på en upplevelse,
ni måste uppleva Dragbergs gattu!
Berget har delat sig mitt itu och mitt bland alla stenbumlingar så går det en stig, du hör vattnet porla någonstans under berget och det är svalt, säkert 10 grader kallare än ovanför! Do it, do it!

Nu ska jag hänga tvätt, sen väntar sängen!
Natti.

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Å, vad söta ni är!

    Hade gärna följt med er på den helgens turer....hoppas få inbjudan fler ggr=)

    Stor kram och krya på dig med alla krämpor!

    2009-06-30 | 22:49:27

Kommentera inlägget här: