luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Vass eller morötter?

Kategori: My life..

Gäsp!
Idag har jag kännt mig lite trött faktiskt.
Antar att det är avsaknaden av kaffe som spökar, men det är klart, det KAN också vara lite slarviga sömnvanor efter en sjuhelsikes spännande bok.
Nu är den iaf urläst och återlämnad till bibblan.... och nästa ligger här och
väntar på att bli påbörjad! Det är som ett gift, ska jag kunna hålla mig?

Kvällen igår avslutades likt följande:

17:20. Proteindryck.
18:30 Ca 30 minuters joggingtur.
20:00. Två grillade hamburgare insvepta i salladsblad, rå lök, tomat, ost, 
sparsamt med hamburgerdressing, ketchup och senap.
21:30. En kopp grönt te.

Idag:

7:00. Frukost.
Naturell yoghurt 3% med fröblandning och russin.
Ett kokt ägg, kaviar. 5 dl vatten.
9:00. En kopp svart te (för att vakna till liv).
10:30. En liten näve nötter.
12:20. Lunch (rester från gårdagen).
En hamburgare, sallad, tomat, ost + sparsamt med tillbehör.
14:00. En sanslöst god och välbehövlig kopp med svart kaffe!
16.15. Ett halvt äpple, keso och några russin.
17:30. TTC på Svea - en halvtimmes mag- och stabilitetsträning.
21.00. Yoghurt och müsli.

Om det här nu inte skulle lyckas så har jag fått den här texten som en tröst.

Ny text på psalm 199 - Den blomstertid....

Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller,
och celluliter gror.
Generande behåring,
lyfts fram i solens ljus.
Nej stranden verkar boring,
vi stannar inomhus.

De krav som sommarn ställer,
förstör vår ledighet.
Vi sitter där å gnäller,
fy fan vad jag e fet.
Fast vem vill motionera,
när man kan sitta still.
Nej låt oss revoltera,
vi tar en kaka till!

Nej, så illa får det inte bli...
Även om jag igår så trotsigt ju hellre badar i vassen än att leva på bara morötter (man skulle kunna säga att det var ett ogenomtänkt försvarstal från min sida).
Ibland är jag bara så "vuxen".. Men jag är ju bara tjej, tänk på det! ;)

Godnatt världen.

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Men Anna...jag hjoppas att du missade att skriva dit middag för den där matdagboken såg alldeles för klen ut för en dag!

    Kram!

    2009-06-11 | 09:18:09
  • Anna Andersson säger:

    Underbar text haha

    2009-06-11 | 11:23:36
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: