luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Avgiftningstider

Kategori: My life..

Dags att summera de senaste dagarna...
Det här kommer inte bli lätt, men vi kan konstatera att det nu blir avgiftningstider!

Fredag - Kick-Off 2009

Tidig start på dagen med tåg från Borlänge strax före klockan åtta på morgonen.
Vips var vi framme, lämnade väskorna på hotellet, traskade ner mot Norrmalmstorg, stannade till på Gallerian för en italiensk lunch (jag valde ett vegetariskt alternativ med grön och röd pesto - en riktig höjdare!), fortsatte sen ner till Berns Salonger och China-teatern där konferensen höl till. När vi satt oss ner och lokalen var fylld av glada personer i samma bransch dämpades ljuset en aning och in kommer.... "Dunka mig gul och blå"-Frida.. Hon börjar sjunga på min morgonbloggs-rubrik: Upp och hoppa ligg inte och dra dig! Och ja, detta var minsann ett sammanträffande, blev rätt chockad själv! Dagens (och kvällens) konfrencier var Jenny Östergren - känd från bl.a Kalla Fakta och Nyhetsmorgon i Tv4. Hon var bra mycket roligare och bättre än jag väntat mig, en frisk fläkt! Som alltid så är det ju en del information, många nyheter och presentationer som gås igenom, och just när jag höll på att tappa skärpan sprang Andrés Esteche in på scenen och sjöng Olé Olé. Han fick dock inte va med på bild eftersom både han och jag studsade runt som små hoppjärkor. Hela lokalen stod upp och viftade med våra specialformade (läs manligt könsorgan-formade) ballonger...

  

Snart var det dags för fika och lite demonstration av nya grejer, sen var vi välkomna in i lokalen igen. I dörren in delade man ut Spendrups Export.
Det kändes lite lustigt att sitta på konferens och dricka starköl,
men det var den bästa konferens jag någonsin vart på iaf! :)
Och bättre skulle det bli!
Rainer såg en gammal klasskompis som satt lite längre ner, så han sprang fram och gav honom en blöt kyss i nacken... "Klasskompisen" vänder sig förvånat om och är GIVETVIS INTE Rainers gamla klasskompis! Vi vred oss av skratt och vad "klasskompisen" egentligen tyckte får vi aldrig veta...



Vi avrundade ganska tidigt och avslutade med mingel, vin och wraps innan vi gick tillbaka till hotellet. Efter lite krångel vid incheckningen (fullbokning och dubbelbokningar - dock inte för oss) fick vi våra rum där vi bokstavligt talat craschlandade - jag dunkade rakt in i sänglampan under samtal med J. Snabb recover och sen uppsamling på chefernas rum där det vankades whiskey! Fick också veta att Håkan i Falun fick en överraskning då han kom in på sitt rum, för där låg nämligen en dam och sov!! *asg*

 

Vi gick återigen ner till Norrmalmstorg där bussar slussade oss vidare ut till Cirkus.
Mingel med champagne, bordsplacering och trerätters - UNDERBAR - middag!

  
  

Vin, vin och ännu mer vin... Uppträdanden, bl.a Herreys - snacka om nostalgi! och av husbandet Hoffman Crikus (grymma, sångare var en av de bästa jag någonsin hört!) och prisutdelningar, och sen dans! Vi dansade oss svettiga till långt in på natten innan vi tog en taxi och hamnade på Sky Bar på vårat hotell. Drinken jag drack där uppe vart helt överflödig, men hjälpte mig säkert falla i djup koma några våningar ner en halvtimme senare!

När klockan ringde halv nio på lördagsmorgonen var det en ganska seg Anna som satte sig upp i sängen. Efter en kontinental hotellfrulle stegade vi de få stegen ut till tåget och åkte hemåt.
När jag kom hem tog jag en treo och gick och la mig ett par timmar.


Lördag - Schlagerparty 2009

Vi var ett glatt gäng som hade ett schlagerbord bokat på Flying Scotsman igår!
Mat, schlagerfestival, vin och andra alkoholhaltiga drycker och opera-yl.. *asg*
Tror jag låter bilderna tala sitt tydliga språk!

  
  
  
  

Ett stort tack till alla inblandade för en riktigt trevlig kväll!


Söndag - bakisdag

Inte många knop gjorda, men ändå en helskön dag!
Sov länge, ända till klockan elva!
Gick upp, duschade, åt frulle och åkte till Falun och tittade på Barnens Skidspel!
Elias åkte hur bra som helst, verkligen impad!
Hade inte kunnat springa brevid ens om jag ville!

  
 
Underbar dag med underbart väder!

Sen åkte vi hem, åt pizza och intog ryggläge (sov som små grisar) i ett par timmar!
Tänk va skönt det är att sova...
Hoppas bara jag kan sova i natt sen!
Återstår att se!

Nu siktar vi mot en ny - vit - vecka!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Hade gjort vad som helst för att se "Klasskompisens" min när han fick en blöt kyss i nacken av en total främling asg Låter som att du haft en toppen helg :)

    2009-03-16 | 00:23:58
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Loppa säger:

    Oj...du är som en duracellkanin på crack:-) Så mycket har jag inte gjort sammanlagt på mina helger sen midsommar 1837, hahahaha...

    Kram!

    2009-03-16 | 09:52:34
  • mams säger:

    Ni verkar ha haft kul! BRA!



    Vit vecka....den antar nog en lätt gråton till helgen, eller?

    2009-03-16 | 18:51:18

Kommentera inlägget här: