luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Galenskap?

Kategori: My life..

Ska börja med att rekommendera filmen vi såg igår.
Män som hatar kvinnor.
Ni som har läst boken kommer inte att bli besvikna!
Ruggit bra och välgjord!

Nu till galenskapen..
Klockan tio över sex imorse studsade J ur sängen.
In på toa, pip pip pip - där gick väckarklockan igång...
Ut i köket, hör hur han försöker slamra tyst med grötkastrullen.
Snart dyker han upp vid min sängkant.
"Godmorgon, trodde jag hade försovit mig ett tag."
Jag masade mig upp och satte på en kanna kaffe, hällde upp ett glas juice och såg på medans J åt sin gröt. Galning..?
Anledningen till detta är att han ska på Vasalopps-spinning i Falun.
Starten går klockan åtta och passet slutar då den första stakar sig i mål,
sådär lite drygt 4,5 timmar senare (i bästa fall)...
Detta gör han frivilligt.

När han berättade om det här för mig (för ett par veckor sedan) var min spontana reaktion att han var skvatt galen som frivilligt skulle utsätta sig för något liknande. Att sitta på en spinningsadel i 5 timmar vore ju en mardröm för de flesta, eller? Fast ju mer jag tänker på det så gillar jag idén..
Kan inte låta bli att impas och bli lite lite sugen på att göra nåt liknande själv.
För sakens skull bara.
Jag gillar utmaningar och allt du inte dör av gör dig starkare.
Fast det skulle kanske bli så, att jag dog alltså.


+

Bra kombinatin eller bara galen?

Tycker det verkar vara en rolig grej ändå.
Tummen upp för Friskis i Falun, med motiveringen:
"För idén att göra något nytt och alternativt utav ett gammalt arv,
fånga en skara entusiaster och låta dem gno skiten ur sig
"
Bra, mycket bra.

För information så tänker jag göra tvärtemot nu.
Jag tänker hämta kaffetermosen, slå på teven i sovrummet, gå och lägga mig i min kanske fortfarande aningens ljumma säng, ta fram lördagskrysset och ev lösa det, slumra en stund, ligga och dra mig, planera för dagens bravader och bara va!
Ja, det tänker JAG göra. :)

Kommentarer

  • mams säger:

    Har han slagit vad med någon? eller är han bara tokig?

    2009-03-01 | 08:06:09
  • Loppa säger:

    Här kommer en utmaning till dig käraste kusinen!

    Häng på och ta tjejklassikern i år!!

    Tänker börja med Vätternrundn den 6/6!

    Nååå?

    2009-03-01 | 12:56:32
  • Johan säger:

    Det var galet, galet KUL. ler Tror dom körde detta förra året också. Nu får jag vänta ett år igen. ssss

    2009-03-01 | 15:10:34
    Bloggadress: http://johanowski.blogg.se/
  • Anna Andersson säger:

    Lite galenskap kanske, men utmaningar är alltid roligt :=)

    2009-03-01 | 18:10:45
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Maria i Motala säger:

    Ja, ta vätternrundan, du har många som hejar här nere. Om inte annat kan du ju i alla fall hänga med Loppa hit. Låter som en date tycker jag. Ta med karlen också vet ja.

    2009-03-02 | 09:00:52

Kommentera inlägget här: