luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Fixarfrasse

Kategori: My life..

Hej och hå!

Idag hittade vi felet till vårt datakrångel på jobbet.
Det visade sig vara ett maskinellt fel, en "switcher" som gett upp.
Tänk va mycket problem en sån kan vålla.
Datateknikerna fick klia sig länge i huvudsvålen innan de lokaliserade problemet!

Men det är inte bara datateknikerna som fixat - idag har jag varit fixarfrasse!
Idag har jag nämligen gett mig på avancerad gardinuppsättning..
Tre panellängder med ett sammanhängande mönster (som måste anpassas) skulle klippas till, moteras och hängas rätt. Det var ganska roligt, men det försvårade aningens att gardinen inte var helt rak.. Att jag sen råkade klippa av en bit av gardinen när jag skulle finputsa med saxen var ju lite onödigt, men allt går med god vilja, SF-tejp och flinka fingrar!

Körde ett spinningpass efter jobbet - riktigt bra!!
Var lite orolig eftersom förra veckans "misslyckande" fanns i bakhuvudet,
men kroppen var stark och svarade bra idag!
Nu längtar jag tills vi ska ut och cykla på de riktiga vägarna..
J hämtade upp min cykel hos cykel-doktorn idag,
och den ska tydligen ha fått sig en en riktig hälsokur!
Längtar!

Nu mina vänner...

 
Före....

|
|
V
|
|
V
|
|
V


Efter...

  
..en viss skillnad va..?

Jag är så nöjd! :)

Tillsist...
För er som - precis som mig - inte hänger med i tidningarna så kan ni här
läsa artiklarna om Modeshowen från Dalarnas Tidningar och Dalademokraten.

Godnatt på er!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    tjusigt

    2009-03-30 | 22:15:02
  • Loppa säger:

    Så snyggt....när blir det middag i nya köket?

    Kram=)

    2009-03-30 | 23:58:27
  • Anonym säger:

    Oooj så fint det blev!! Ja jag væntar mig också en VIP middag nær jag kommer hem. Kram

    2009-03-31 | 07:27:17
  • Anonym säger:

    Det blev jättebra. Har inte kunnat få det bättre själv!Väntar också på middag!

    Paps

    2009-03-31 | 07:46:12

Kommentera inlägget här: