luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Jag om 50?

Kategori: My life..

Det är inte bara A-K som är en god granne...

Tanten under mig ringde och talade om att hon var i en svår knipa.
Jag tänkte direkt att det kanske hade hänt något, men hon lugnade mig och
sa att det var teven som krånglade, igen.. ha ha..
Jag lovade att komma ner och ta mig en kik på den och så blev det.
Jag konstaterade ganska snabbt att det förmodligen var ett bildrör som gått åt pipan, men jag lyckades mixtra med färgerna så hon kanske nöjer sig ett tag till iaf. Sen pratade vi om djur. Hon fullkomligt älskar djur och blir alldeles rörd när hon pratar om djurprogrammen hon ser på Discovery varje dag..
Känns som att se mig själv om sisådär 50 år...
Sen övertalade hon mig att få skicka med lite nybakad paj som tack för hjälpen..
Jag måste säga att jag var mycket svårövertalad - not!!
En fantastisk bärpaj med hallon och äpple, tror jag iaf. Sååå god!

Förutom att smörja kråset med paj så har jag tvättat.
Tvättat, tvättat, tumlat och manglat.
Kände mig som en gammal husmor där jag stod vid mangeln, ha ha!
Vad gör man inte för att handdukarna skall vara exemplariska? :)

Soffan blev färdigmålad igår, så nu är det bara vaxoljan som ska på!
Tro om jag hinner med även det ikväll...?
A-K kommer klockan nio och kollar på hemmafruarna..
Paniiiik!

Maria: Kul att du läser tycker jag! Och roligt med folk som kommenterar!
Producenterna: Enligt den barnvänliga versionen tyder det på att du är kines!

Kommentarer

  • producenterna säger:

    Ha, ha, var sitter isåfall dina nedärvda sneda ögon?

    2009-03-04 | 19:45:42
  • Anonym säger:

    Allvarligt, manglar du handdukar?!?!?

    2009-03-04 | 22:12:18

Kommentera inlägget här: