luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Anna VS Gremlins

Kategori: My life..

Inte utan att jag har varit lite seg idag...

Var ju ledig igår, sista semesterdagen som jag var "tvungen" att ta ut.
Det var nog, med facit i hand, tur att jag fick ta det lite lugnt på förmiddagen,
för på eftermiddagen var det allt annat än lugnt!

Steg in på Mockfjärds Hårateljé klockan tre igår ochg enast satte ett par praktikanter igång att locka mitt hår i miljoner små korkskruvar!
När alla lockar var på plats tog Lina över och tupperade håret så det stod som en lockig kvast åt alla håll, synd nog så har jag inga bilder på det...
Hon gjorde sen en tuff "slarvig" uppsättning som skulle ha tagit
mig en hel dag, detta tog henne drygt tre minuter..
Över till sminkstolen!
Mia fick se färgen på min Gina Tricot-klänning och satte genast igång med förvandlingen från den osminkade sanningen till den sminkade bättre versionen.
Fantastiskt kul - Jag blev supernöjd!
Tänk att få ha nån som fixade det där varje morgon.. det vore nåt det!
Sen fick jag och Sven lite brådis så vi körde iväg till skolan och hittade ett rum där vi kunde sätta igång arbetet. Där satt vi och slet vårat hår tills showen började. Jag trodde att vi hade rätt bra koll på läget, men det droppade in lapp efter lapp och ändring efter ändring. Tillslut kunde vi bara skratta åt eländet.. ha ha! Tror vi kan ha uppfattats som något förvirrade, men det bjuder vi på! OM vi skulle få förtroende fler gånger så vet vi ju att vi måste se till att ha "annonsstopp" en vecka innan, inte fram till start.
Och så ska jag se till att ta med mig nåt att äta så jag slipper stress-fasta
mellan 13:00-22:30, för det är jobbigt när man är van föda var tredje timme.
Fast vaddå, jag hann iaf soundchecka i 20 sekunder och Mia la på mitt läppstift samtidigt som jag fick nya instruktioner. Med facit i hand - det var skitkul och helt klart värt stress och hunger!!!

  
Konfrencierprat, jag å Sven, "tack" på scenen
  
Pose-bilder (och en "kom-i-håg-hur-ögonskuggan-såg ut"-bild)

Så här snygg var jag när hårnålarna gjort sitt..
 

Tankarna for osökt till Gremlins.

Tillbaka till verkligheten...

Somnade jag gott sen då?
Nja, självklart var jag uppe i varv och låg och vred mig en stund,
men sen lär jag nog ha sovit som en gris...

*¨*¨*¨*¨*

Idag har det gått ganska fort allting.
Jag och Camilla har agerat hantverkare och fortsättning följer imorgon!
Det blir kalasfint!
Förmiddagskaffe OCH lunch med Johan, och så hann vi gå in och spana på cyklar också! Ska jag trampa runt i sommar så lär jag ha en riktig cykel.
Men sen hittade vi en begagnad som vi ska kolla på nu på lördag,
hoppas den passar, vore betydligt lindrigare för plånkan!
FT (Funktionell Träning) med Loppa efter jobbet - kul och jobbigt!
Nu känns kroppen piggare igen!

Fast nu far jag med osanning, för just NU känns kroppen jättetrött.
Jag har grejat en massa här hemma sen jag kom hem från träningen, så nu skiner diskbänken, golven är moppade, kattlådan skurad, blommorna vattnade etc.
Gud va bra jag är ibland!

Nu är det dags för ett svanhopp ner i sängen.
Eller kanske mer "störtad trana".

Peace.

Kommentarer

  • ma och pa säger:

    Tack för en trevlig kväll.

    2009-03-27 | 16:24:54
  • mams säger:

    Det går inte att kommentera din uppmaning om lampsläckning på rätt ställe, så jag säger det här istället: Det blir bl.a. jag som får ta hand om konsekvenserna av lampsläckningen om 7 år.....

    2009-03-27 | 16:27:53

Kommentera inlägget här: