luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Knytis?

Kategori: My life..

Ny dag, nya utmaningar, nya uppgifter!

Idag har jag fortsatt mitt Fixar-Frasse-arbete!
Våren är på ingång och då ska det uppmärksammas!
Och inte är det bara våren som är på ingång heller... försäljningschefen kommer på besök imorgon, och då vill vi ju ändå visa upp en hyfsad fasad i röran. Golvet är till hälften omlagt, med en skarv tvärs över lokalen, saker står inte där de brukar stå och det är lite smått kaos över inredningen, men men.. Sälja kan vi ju och det är ju därför han är här, nån inredare lär han väl aldrig bli!

*~*~*~*~*

Visst är det väl gott med kaffe?
Svårt att tänka sig att jag inte började dricka kaffe förrens ganska sent i livet.
Jag dricker helst svart, men med mjölk kan också va gott.
Däremot avskyr jag kaffe med socker.. Huga!
Cappuccino (är det sockrat?) och latte (skummad mjölk) är också smarrens.
Kan va gott att krydda med kanel och/eller kardemumma ibland med.
Oj oj.. mycket gott finns att säga om denna livets dryck..
Nån som är av annan åsikt kanske?

*~*~*~*~*

Apropå middagar..
Ni verkar va många som vill äta middag i mitt nya fina kök!
Det är roligt tycker jag!
Kan vi göra nåt slags schema eller ska vi köra knytis kanske?
Det röstar jag på!

Mamma: Då vill jag att du gör en smörgåstårta.
Loppa: Din Tacopaj var ju god...
A-K: Kladdkaka á la mint!

Alla andra är fria att ta med allt utom ovanstående!

Låter ju alla tiders det! :)

*~*~*~*~*

Träning på kvällens schema.
Loppa och jag ska ha en svettig Body Combat-dejt!
Ska skynda hem nu efter jobbet och äta och svida om bara.
Och apropå hem, undrar just om jag haft nåt besök därhemma idag..?
Bostadsrättsföreningen "statuskontrollerar" sina lägenheter vartannat år och de skulle ha vart där igår, men jag såg inga spår efter dem och min ifyllda "frågelista" låg kvar på köksbordet. Antar att de inte hann dit. Det blev till att diska och bädda sängen även i morse! Ha ha.. alltid nåt!

Jag har hittat en sida med massa goa ordspråk!
Jag är ju inte så poetisk av mig, eller jo egentligen, men jag har lite svårt att uttrycka mig bara. I alla fall, nu ska jag börja med dagens ordspråk!!

Dagens ordspråk:
"Dammtussar kan vara ett bevis på att någon har gjort något roligare."

Tjo!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    mmm och dammtussar ær det enda som kommer gratis, allt annat måste man jobba før

    2009-03-31 | 19:15:35
  • mams säger:

    smörgåstårta....hm, kanske.

    2009-03-31 | 20:54:01
  • Loppa säger:

    Paj var d beställt ja:-) Vem tar med spriten?

    2009-04-01 | 15:34:21

Kommentera inlägget här: