luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

En sång för alla dom

Kategori: My life..

Man kan inte sprudla av glädje jämt och ständigt.
Just nu känner jag heller inget behov av att "släta över" min stämning med
ett glatt inlägg. Jag känner för stor respekt för det.

Jag har haft en superbra dag på alla vis.
Vaknade i skaplig tid skapligt utsövd hemma hos J imorse.
Vi avnjöt en god frukost och sen satte han igång med kakling av badrum och jag sjönk in i Camilla Läckbergs bok (snart läst ut den nu).
Vi tog en paus och fortsatte likadant ett tag till innan vi bröt upp för lunch.
Åkte till Medväga och skjutsade A-K till tåget, den lilla människan åker utomlands en vecka med lite kort varsel, och det är hon värd - helt klart!
Fortsatte vi förbi mormor som bjöd på fika och fick lite hjälp med gardinuppsättningar (det är viktigt att byta till sommargardiner), älskade mormor!
När J släppte av mig hemma såg jag att jag skulle hinna till pumpen, skyndade mig in och svidade om till träningskläder och kastade mig sen i bilen mot stan.
Jag hann, och oj va ont det kommer att göra imorgon... :)

Efter träningen blev jag att prata med Loppa en stund.
När vi skildes åt var vi båda tårögda. När jag kom ut i bilen brast jag i gråt.
Ibland är det så skönt att gråta.
Jag grät från mitt hjärta av sorg, glädje och en massa känslor som kom över mig.
Jag grät för livet.

Ibland är det så lätt att ta allting för givet.
Vi glömmer bort att leva och ältar små problem.
Vi skapar hönor av fjädrar och blåser upp skitsaker.
Vi glömmer bort att se att vi kanske har det någon annan saknar.
Vi borde vara tacksamma och uppskatta livet och just det vi har,
inte se på andra som har det vi INTE har.

Imorgon ska jag sjunga för kärleken och livet - idag gråter jag för detsamma.

Var rädda om er där ute, det finns någon som tänker på er!

*~*~*~*~*

Det är en hård värld där utanför
Full av ensamma människor
Ingen som hör dig
Ingen som ser dig när du går

Och det verkar som kärleken
Är till för några få
När du bäst behöver nån
Är det ingen som orkar höra på (höra påååå)

Det här är en sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är
Den här sången är till dom

Ingen frågar när du kommer
Ingen saknar dig när du går
Ingen delar din dröm
Ingen undrar hur du mår

Och jag ser människor omkring mig
Ser dom jobba dygnet runt
För att slippa känna efter
hur dom egentligen mår (hur dom mååår)

Det här är
en sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är
Den här sången är till dom

Mitt hjärta gick med tunga steg
Nerför gatan till vårt hus
Och jag minns när vi flyttade in där
Det var 1987 och hur som helst så
Jag stod där en bra stund
Medan molnen drog förbi
Och från ett öppet fönster
Hördes en melodi

(Den lät såhär)... En sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är

En sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
Denna sången är till dom
Det här är en sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
(att dela sin glädje och sorg)
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är

En sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Finaste, finaste kusinen min!

    2009-05-21 | 23:36:00
  • Anonym säger:

    Jaha, ja å nu får jag å snörvla å snyfta... :(

    2009-05-29 | 19:51:13

Kommentera inlägget här: