luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Håll dig borta Mr Blund!

Kategori: My life..

Nu har jag jobbat klart för idag!
Kontorsjobb och sångjobb stod på dagens schema, båda är nu avbockade.
På mitt riktiga jobb skulle jag ha kunnat vara ett par timmar till utan att vara sysslolös, men det går ju ingenstans innan måndag..
Sångjobbet bestod idag av ett bröllop och dop i ett.
Tyckte väl att det var lite konstigt val av bröllopslåt nr 2 (Det gåtfulla folket).
Det flöt på bra och alla var nöjda och glada efteråt iaf!
Självklart var de så fina så man fick anstränga sig för att hålla tårarna borta.
Fantastiskt fin vit klänning på bruden och en norsk folkdräkt på brudgummen!
Och de tre små pojkarna var också klädda i folkdräkt.. Awwww!

Mellanlandade hos mor och far innan jag åkte vidare mot Borlänge.
Jisses så trött man blir efter en "sångurladdning".
Inte det att det är direkt fysiskt jobbigt att sjunga två låtar, nej, det är
uppladdningen (som oftast sker helt omedvetet) som stjäl den sista energin.
Sen "ger man allt" är trevlig en stund efteråt, tar en macka när man
kommer hem och sen...................... dip.
Koma i soffan.
Sjöng för fulla lungor till bilstereon på väg hem för att undvika Mr Blund.
Han ska hålla sig borta när man kör bil.

Nu sitter jag och klurar ut en plan för resten av dagen.
Jag tror bestämt att jag ska:
1. Gå över och hämta mat i A-K's kylskåp. (Hon bad mig)
2. Äta en filtallrik.
3. Packa en liten väska.
4 Cykla till Skräddarbacken.

Tror det blir så.
Jag har rejält med träningsvärk i benen som behöver trampas bort
och lite frisk luft borde göra susen för min komahjärna!

Vad gör ni månne ikväll?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: