luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Maj maj måne..

Kategori: My life..

Idag vill jag knappt sitta vid datorn.
Det är en underbar försommardag och jag har spenderat den på
bästa sätt och ännu bättre ska det snart bli!

Ska berätta lite snabbt om gårdagen först.
Jag sålde cykeln, åkte sen förbi systembolaget och bunkrade upp, svängde in vid Granngården och köpte kattströ och tillsist in på Biltema för nya kombipedaler (som man kan ha både vanliga skor och cykelskor i) och en ny sadel.
Tänk va man kan spendera när man är "nyrik".
Sen bar det av upp mot Skräddarbacken!
Jag och E hade några tuffa fotbollsmatcher innan vi satte igång och grilla,
sen åt vi (jag, J och E) och gjorde oss iordning för lite brasa och fyrverkerier!
Fyrverkerierna i Örjansgården var verkligen påkostade och värda att vänta på!
Trevligt att komma ut lite, men vi somnade rätt gott när vi kom hem sen med.

Vaknade strax före åtta, åt en god frukost och åkte sen åt varsina håll.
Ringde och önskade mockisarna en trevlig resa (de åker till Mallis en vecka),
sen fastnade jag med en av grannarna en stund och sen ringde Loppa
och bjöd in mig till kvällens grillfest!
Bestämde mig för att ta en cykeltur, hälsa på mormen och handla lite inför kvällen, så jag trampade iväg och var hemifrån i nästan tre timmar.
Så himlans skönt att ha en riktigt cykel!
Stannade visserligen hos mormor på fika, på konsum i Forssa, på Ica Maxi och slutligen hos Loppa en sväng, men idag hade jag kunnat cykla
hur länge och långt som helst!

Nu måste jag hoppa in i duschen om jag inte ska bli sen till Loppa!

Kanske kommer grillbilder imorgon?
*wiiee*

Tjo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: