luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mitt andra hem

Kategori: My life..

Sitter och funderar på vad mitt andra hem är just nu.
Förut skulle jag definitivt säga Svea, men nu är det sommar och varmt och turerna dit går inte riktigt lika ofta längre..  Det handlar inte om slöhet, nej, det handlar om andra typer av sportaktiviteter (utomhus), mer jobb och lite mer annan värdefull tid. För tillfället tror jag att jobbet är mitt "andra hem". Igår var jag tex där och gnuggade golven i nästan två timmar, och jag vill påminna er om att det var söndag igår. Idag var jag där 8-18. För självklart så är det när man har som mest att göra som det som inte får inträffa inträffar.
Datahaveri.
Över tre timmar låg hela internet nere. Utan internet, inget jobbprogram.
Hade telefonjour hela lunchen vilket innebar att jag fick sitta inne i väntan på att någon datakunnig skulle ringa upp istället för att uträtta några inplanerade ärenden och njuta av solskenet.
När vi väl hittade källan till problemet så lyckades jag dessutom klåpa till det.
Man kan väl säga att det inte var min bästa dag på jobbet...
Om jag får gnälla lite till så har vi en temp på 27 grader inne på kontoret.
Lite småljummet, både åt armhålorna och hjärncellerna.

För att återgå till "andra hem"-snacket..
Jag måste få lite mer regelbundenhet i det mesta jag gör.
Det enda som saknas är tid. Och tid har jag väl egentligen gott om, det är nog snarare hur jag använder den som är problemet.
Skulle gärna ta tillbaka Svea på andraplatsen, men till vilket pris?
Det finns egentligen fyra ställen jag är på.
Hemma, jobbet, Svea och i Skräddarbacken.
Hemma kommer alltid att vara hemma, så är det. Borta bra..
Jobbet tar ju mest av min vakna tid,
men gymmet och J's hem är ställen jag gillar att vara på och VILL vara på.

Summan av kardemumman.
Jag har ett hem, eller kanske fyra?
Inte alla som har det!

*ler lite finurligt*

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Undrar just till vilket av dina hem (jag väljer bort Svea utan betänketid!) jag får en inbjudan????

    Du har ju varit till mig menar jag...

    2009-05-25 | 21:50:19
  • Anonym säger:

    Undrar just till vilket av dina hem (jag väljer bort Svea utan betänketid!) jag får en inbjudan????

    Du har ju varit till mig menar jag...

    2009-05-25 | 21:51:40
  • Anna Andersson säger:

    Men se det då så här: Det finns folk som inte har något hem alls. Då måste du vara väldigt lyckligt lottad som har hela 4 stycken :=)

    2009-05-26 | 10:39:11
    Bloggadress: http://www.annasfoton.webs.com

Kommentera inlägget här: