luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mors dag!

Kategori: My life..

Jag är så nöjd - vilken toppenhelg!

Igår var vi till Loppa på grillfest!
Det blev en trevlig tillställning i kvällssolen.

  
  

Vi var sju pers (som sen blev åtta) som åt-, drack- och skrattade gott!
Än en gång fick alkometern (heter det så?) vara med laget runt
och som vanligt bjöd den på många skratt...

 
Helene la ribban högt! :)

Det blev en alldeles lagom sen kväll (de andra skulle vidare ut) som
avrundades med en skön kvällspromenad hem till medväga.

Mors dag idag!
Hade bjudit in familjen på en mors-dag-middag i mitt nya kök.
Redan då jag vaknade började jag planera dagen.
Jag skulle åka och handla, städa och tillaga.
Jag hann med allt! Hade precis tänt grillen då första gästen trillade in.
Dagens meny blev:

Huvudrätt
Grillade grönsaker och fläskkarré i egen marinad
Blomkål- och broccoligratäng med krämigt vitlöksost-täcke
Guaccamole, marinerad vitlök och salladsblandning
Smör och bröd

Dessert
Grillade chokladbananer
Gammaldags vaniljglass
Kaffe

Inte så illa va?


Hungriga matgäster.. fin peruk papsen! ;)

Efter middagen fixade jag brorsans frisyr och sen åkte jag vidare på äventyr...
Jag har inte åkt inlines på 9 eller 10 år, nu var det dags att damma av dem!
Jag och J möttes upp vid Jax och sen åkte/vinglade vi runt lite..
Gick lite trögt i början (förmodligen allt damm som fastnat i hjulen),
men sen fick jag upp farten lite och lyckades tom bli svettig!
Här är en ungefärlig karta på hur vi åkte.
Blev ca 9 km iaf, så jag är riktigt stolt över min insats!

När jag kom hem möttes jag av missarna och min fina lägenhet.
Jag trivs verkligen när det är så här städat och fint,
fattar inte att det ska va så svårt att hålla det så bara?

  
Trivs...

Dags att varva ner och kanske tom slå på teven?
En stund på soffan blir det!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken meny! Kan vi inte börja fira mosters dag???

    2009-05-31 | 22:55:04

Kommentera inlägget här: