luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Grattis farfar!

Kategori: My life..

Om min farfar hade varit i livet så hade han fyllt 80 år idag!
Tänker på honom och ett leende sprider sig i mitt ansikte.
Han var en bra man, min farfar.
Minns mycket tydligt hur han och farmor kom förbi på fika på lördagarna och nästan alltid hade han köpt en påse lördagsgodis som han prasslade med i fickan, varpå jag hoppade runt kring hans ben och ropade "hä lutte ting, hä lutte ting".. Det sa jag alltid om jag anade eller rent av visste att någon hade nåt gott.. Antar att det betydde nåt i stil med "jag känner lukten - ge hit!" ha ha ha!
Inte helt sällan brukade jag tjata på mina föräldrar att jag skulle få följa med farmor och farfar hem till "Tarkholn" och sova där. Jag tror det blev rätt ofta.
 I huset brevid bygglagret har jag skrattat, gråtit, rensat hjortron, spenderat sjukdagar, "ridit" på trappräcken, aktat mig för källartrappen (brant som bara fan - någon hade visst trillat utför den och dött..), klätt ut mig, ätit mjölkstuvade makaroner, sett på när farmor rökte och dansade till Svensktoppen, mm.mm.
Många minnen. Fina minnen.
Grattis farfar!

*~*~*~*~*

Dagens mission är att få en massa gjort!
Två maskiner tvätt, dammsugning, matlagning och stolsmålning.
Fixar jag det tro? Ska göra ett försök iaf.
Klockan nio kommer belöning i form av DHW!

Dags att ta tag i det här nu.
Japp!

Kommentarer

  • Sebastian säger:

    SV: Haha bra det!! ;) allt bra med dig?!

    2009-05-12 | 22:47:27
    Bloggadress: http://basc.blogg.se/
  • Sebastian säger:

    SV: Haha bra det!! ;) allt bra med dig?!

    2009-05-12 | 22:47:28
    Bloggadress: http://basc.blogg.se/
  • ma säger:

    Det var fina ord om farfar/farmor. De uppskattade säkert att ta hand om dig och dina syskon när ni var små.

    Var glad att du har fina minnen.

    2009-05-13 | 15:33:58
  • Micke säger:

    Joda.. finns massor av fina minnen av Farfar, farmor och huset. Tänker allttid på Farfar den 12:e Maj men hade inga tankar på att det var jämna 80.



    Minns en gång när jag skulle sova över där. Jag "tapetserade" gästrummet med otaliga svartvita kopior av Samantha Fox. När någon (Lars?) frågade mig varför och jag sa att man ville känna sig som hemma.



    =)

    2009-05-13 | 23:16:32

Kommentera inlägget här: