luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Som en gottepåse

Kategori: My life..

Haiiiiiaaa!

Idag var jag och A-K in till Falun på Combaten där!
Det var Vera som hade passet och som alltid när hon är i farten så är
det grymt kul och ännu grymmare jobbigt!!
Att jag dessutom var seg i benen från gårdagens spinning och har en underbar träningsvärk i sidmuskulaturen i magen från söndagens tre hinkar på rangen gjorde inte saken mindre jobbig..
Vi pratade lite efteråt jag och A-K. Tänk vilken kick man får av att träna!
Helt sjukt så många goda "biverkningar" träningen för med sig.
En måttlig träningsvärk är ju inte fy skam, att du dessutom blir piggare, mår bättre, sover bättre, kanske blir slankare (ja, alla utom jag då..), blir gladare och fylld av ny energi är ju bara några godsaker i gottepåsen!
Love it!

Liten stilstudie från i söndags..


  
Det var tydligen muskler som haft ledigt över vinterhalvåret som fick jobba!


Alla som inte såg DHW men planerar se det - hoppa över detta stycke!
Har nyss kollat på veckans avsnitt..
Tänk att Brittan dog? Kommer verkligen sakna hennes karaktär.
Undra just vad det kommer in för ny filur nu då?
Ingen kan ju ersätta hennes roll iaf...

Efter DHW gick jag och A-K över till en av våra nya grannar/SF-kunder och bar en diskmaskin utför en trapp.. Sånt ingår hos oss, diskmaskinsbärning.. ha ha!
Ja ja, en nöjd kund är alltid bra och grannar ska man hålla sig väl med!

Nu ska jag krypa ner med Camilla Läckberg..
Eller åtminstonde hennes fantasier.
Har börjat läsa "Isprinsessan" och jag gillar den skarpt!
Svårt att slita sig, jag läser när jag lägger mig, vid frukostbordet, ja till och med när jag innan träningen slängde i mig kvällens snabba middag som dagen till ära bestod av havregrynsgröt. Så fort jag har en liten stund!

Imorgon tänkte jag sluta aningens tidigare.
Dag före röd dag innebär att vi stänger ca 14-15 nånting.
Allt som jag velat få gjort här hemma har av någon konstig anledning (läs boken) skjutits framför mig och imorgon är rätt tillfälle att ta tag i det... Eller läsa! :)

Nu ska jag iaf med gott samvete krypa till kojs!
Sov gott!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Att prioritera läsning före "trök" ligger i generna ...läs det kvinnliga arvet.

    2009-05-20 | 16:16:16

Kommentera inlägget här: