luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Gammal är äldst

Kategori: My life..

Idag har jag gjort ett BodyAge-test!
Gjorde ett för nästan 3 år sen och det var en viss skillnad...
Bland annat var vikten sänkt med 16,5 kg.. Det ni! :)
*lyser av stolthet*
Konditionen var förbättrad, flexibiliteten var bättre, kroppssammansättningen, arm- och magstyrka var förbättrad - för att inte tala om benstyrkan!!!!
Kan ni fatta att jag satt mot en vägg i över 2,5 minut!!!
JAG gjorde det!!
Sist kämpade jag mig strax över minuten...
Det finns fortfarande saker att slipa på,
men hey - toppresultat i ben, mage och vighet - det gillar jag!

Skryt, skryt, skryt... :)

Summan av kardemumman blev iaf att jag har en Body Age på 31,
dvs 2 år äldre än jag är idag. Men om jag går ner i vikt enligt planerna
så är jag ganska snart min vid rätta ålder! Fast, gammal är ju äldst.
Resultatet - ännu mera pepp!

Träffade mams och paps vid bion och mamsen fick en födelsedagskram.
Grattis bästa mamma på 42-årsdagen!! :)
Sen gav jag mig ut i.... snöyran!



När jag korsade "parken/torget" vid polishuset fick jag en känsla av att vara någon helt annanstans. Jag tyckte nåt påminde om filmen "Ensam hemma" (Central Park?).. Det var något med snöfallet, lugnet, ljusskenet..
Kan inte riktigt förklara, bege er dit så fattar ni vad jag menar!
Kände att jag bara var tvungen att ta en bild!

När jag kom skrek magen högt!
Fick inte äta mindre än 4 timmar före testet och det hade
nu gått över 6 timmar sen lunchen...
Ville ha nåt snabbt, gott och nyttigt.
Dagen till ära blev det Moniques Äggwraps, fast med annan fyllning.
Det var första gången jag gjorde dem, men definitivt inte sista!
Jag hade i purjolök, tomat, avokado, brieost och lufttorkad skinka.
Jag säger då det... Bättre än så blir det sällan!

Nu ska jag bara njuta av livet en stund innan läggdags!
Imorgon kliver jag upp på vågen för första vecko-resultatet.

To be continued....

Kommentarer

  • 52-åringen säger:

    tack för kramen...har nåt skoj att berätta för dig, fast inte i detta forum!

    2009-11-05 | 22:02:55
  • emmy säger:

    Hej tack för tipset, grejen är den att jag inte har bil så jag kommer inte kunna ta mej till borlänge...så jag får nog föröska hitta nått i falun. Anna stor jäkla peppkram till dej, du är så jävla bra!!!!! inte många som orkar hålla uppe träning och motivation som du!! hejaheja fy fasiken vad bra! kram

    2009-11-06 | 16:25:40
    Bloggadress: http://emmyflander.blogg.se/

Kommentera inlägget här: