luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Julpynt

Kategori: My life..

Som jag skrev tidigare så ÄLSKAR jag ju att julpynta!
Idag har vi hållt på för fullt här i mitt blivande hem!
Känns lite konstigt att "göra om" i något som inte känns helt hemma
än, men oj va mysig det blir - och det tycker vi båda! :)

Missarna har varit här med oss hela helgen och det funkar bra.
J blir hemma från jobbet imorgon också, så de får bo här ännu en natt
innan jag tar tillbaka dem till lägenheten. Tror det är bra att låta dem komma
till ro i så stor utsträckning som möjligt, detta ska ju bli även deras hem!

Det har varit en skön helg på alla vis.
Igår var jag och svägerskan iväg på julkonsert!
Barbershopkörerna i Falun sätter varje år upp en julshow
och de håller hög klass, lockar till många skratt och applåder!
För tio år sen stod jag där med dem på scenen, det var ett tag sen nu.
När jag är på shower, konserter, teatrar etc så blir jag altid så himla sugen på att stå där själv.. Måste hoppa på något tåg snart igen!

Såg att någon reagerat på att jag skrev "margarin" i gårdagens inlägg.
Jag använde smör, för att jag vet att det är bättre,
men jag måste erkänna en grej... jag vet inte varför?
Kan någon förklara vad det är för skillnad på smör och margarin?
Numera köper jag ju alltid smör, men jag har nog alltid
trott att det var samma sak... Fast det är klart, smör är ju godare.

Hjälp mig gärna!
Jag gillar att lära mig saker! :)

Kommentarer

  • Anna J.D. Jacobsson säger:

    Smör är animaliskt, margarin är vegabiliskt till att börja med. Många tror att vi får i oss för mycket omega 6 från margariner och att det finns mycket restprodukter från tillverkningsprodessen i margarinet.

    Jag själv använder smör, mycket för den goda smakens skull!


Kommentera inlägget här: