luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Tvivel

Kategori: My life..

För eller senare dyker det upp hinder på vägen.

När "nyhetens behag" har lagt sig, när vågen inte går spikrakt nedåt och när hösten griper tag i dig med sina mörka klor..
Då kommer tvivlen.

Just nu är jag i tvivlens tid och behöver en spark i rätt riktning.
Häromdagen tänkte jag tom tanken att svänga in på kiosken och
köpa en påse bilgodis... Inte för att jag var sugen, nej,
bara för att ha något att sysselsätta mig med under bilresan hem.
Jag gjorde givetvis ingenting jag ångrar, men jag blev lite rädd
över hur svårt det är att bli av med en så kallad "vana".
Det sägs att man måste göra något 20 gånger innan det blir en vana.
Om jag låter bli kiosken 20 gånger går det alltså lättare?
Hmmm..

Det är november och det märks.
November är en månad som jag, liksom april, gärna skulle hoppa över.
Tycker det är en grå och tråkig månad i väntan på nåt bättre..
Fast kanske skulle jag inte uppskatta mysiga advent lika mycket om
jag inte hade haft det mörka trista innan?

Jag får se upp med mig själv i november!
Tur att jag är medveten, annars vore det jobbigare..
Idag har peppat mig själv med att tänka positiva tankar och
glädjeämnen medans jag fått en massa saker gjorda.
Vips! - laddad med energi igen! :)

Nu jäklar gasar vi istället för att sakta in!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    va ä dä för fel på november och april.

    Känner några som fylller den månaden

    2009-11-16 | 17:13:52
  • ma säger:

    Stryk november trots att vi häxsystrar fyller år då, men stryk hellre februari än april. April har lurardag, ibland har den Blåkullafärd och den har framförallt solsken och takdropp!

    2009-11-16 | 18:36:50
  • Anna Andersson säger:

    Jag håller med!!! November kan vi ta bort. Man känner sig lätt lite nere av allt det trista och grå...

    2009-11-16 | 20:21:06
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: