luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Ankan säger kvack kvack

Kategori: My life..

Frysdags igen..
Inte nog med att det är snorkallt ute, nu tycker jag att det är det inne också! Men snart, mycket snart ska jag bädda ner mig i soffan med missarna och kolla på DHW!

Träning efter jobbet idag, sen handla, sen fixa mat.
Dagens mat blev rökt makrill.
Vet inte varför jag får för mig att köpa sånt ibland, men jag inbillar mig att det är när hungern river i mig och jag vill - likt en grottmänniska - äta fisken nästan som den är. Bara ta bort huvud, fenor och ben, sen tjarga.
Men nåt händer..
Efter några tuggor växer fisken i munnen på mig och jag får kämpa. Nu åkte andra halvan in i kylen igen, kanske, kanske infinner sig grottmänniska-känslan imorgon igen...
Kanske inte.

Nu ska jag ge mig in i Anka-debatten!
Jag brukar följa Katrins blogg, dels för att jag tycker att hon är lite rolig, men också för att hon är så ärlig. Så här skriver hon om allas vår Anna Anka idag:

"Ankan är en grottmänniska som står för det som har varit. Det uråldriga, omoderna och det tragiska. Ankan tycker att kvinnan ska vara beroende av sin man och även underkasta sig sin man. Ankan tycker att kvinnan ska snaska på sin mans kotte varenda morgon för att han inte ska vara otrogen eller lämna henne. Ankan lever på sin man, som en äcklig parasit lever hon på sin man. Om Pappaanka lämnar ankan så är hon inte mer än en polsk liten tattarunge utan utbildning, ekonomi, hjärna, diamanter eller skyddsnät. Då kan ankan ställa sig på gatan och snaska kotte bäst hon vill för att försörja sig själv för barnen kommer pappi ta hand om. Det får mig verkligen att må illa det här."

Jag kan bara hålla med Katrin..
En sådan kvinnosyn kommer man inte långt på!
Nog om det, jag kunde egentligen inte bry mig mindre.
Låt alla sköta sitt eget.

Dags för DHW!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Jag håller med...Ankan får de flesta kvinnor att sparka bakut tror jag. Hemsk människa...

    2009-10-13 | 21:47:55
    Bloggadress: http://www.annasfoton.webs.com
  • Maria i Motala säger:

    Kul att du läser Katrins blogg, jag har följt den i flera år nu men jag känner nog ingen annan som gör det, alla verkar tycka hon är dum i huvudet. Hon är smart men har ibland konstiga åsikter. Hur som helst underhållande blogg. Grattis till oss som har fattat det.



    Massor av kramar.

    2009-10-14 | 08:01:25

Kommentera inlägget här: