luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Klartext

Kategori: My life..

Jag är nog lite dålig på att tala i klartext ibland.
Här vill jag inte alltid tala klartext eftersom jag ju har ett privatliv,
men i mitt dagliga liv så kanske jag behöver bli tydligare?
Som när jag och J cyklade längs Göta Kanal och gjorde en avkrok
i Ljungsbro där Cloettas chokladfabrik ligger...
J cyklade först och frågar mig vid ett vägskäl:
"Här ska vi åka rakt fram va?"
Och jag svarar: "Ja, om vi inte ska in till Cloetta-Center då förstås?"
Han tolkar mig som om jag drev med honom och kunde lika gärna ha sagt
"Ja om vi inte ska till Arvidsjaur förstås".
Jag menade försås att jag VILLE dit, det var en liten vädjan!!
Vem har rätt och vem har fel?
Hade jag talat i klartext så hade jag sagt:
"Jag vill gärna åka förbi Cloetta-Center, så ta höger".
Då hade jag förmodligen fått mig en plopp, men nu blev jag utan..
Kanske är det typiskt kvinnligt?

Hur som, idag insåg jag att jag nog måste vara mer tydlig.
Män är inga tankeläsare, hur gärna jag än hade önskat det.
Och allt utlöstes av en grötkastrull... :)

Kom nyss hem från dopet jag sjöng på!
Lilla Minna har mycket välutveckade lungor och kommer nog kunna
bli en riktigt framgångsrik sångerska i framtiden!
Tyvärr glömde jag kameran hemma, men det var fint och det kändes också bra att ha en utmärkt pianist att falla tillbaka på.
Det är så mycket roligare att sjunga när man kan "landa" i musiken.
Svammel för icke-musikaliska, sanning för musikaliska.
Det här är låtarna jag sjöng:
Himlen måste sakna en ängel.
Vårat Mirakel.

Ikväll får jag besök av två killar, en liten och en stor!
Vi ska för första gången sova över här alla tre så det ska bli mysigt!
Undrar om missarna kommer att leva loppan hela natten..?

Ska hänga lite tvätt och plocka ihop lite nu.
Kanske hinner jag med ett kapitel i boken också, hoppas!

Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: